Δημιουργία Ιστολογίων

Από το φετινό σχολικό έτος, 2014 – 2015, δημιουργήθηκαν και λειτουργούν στο σχολείο μας ιστολόγια για τα μαθήματα της Πληροφορικής, της Ιστορίας, της Γλωσσικής Διδασκαλίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.
Η χρήση των εργαλείων κοινωνικής μάθησης και δικτύωσης είναι ζωτικής σημασίας για το χώρο της εκπαίδευσης. Μέσω των εργαλείων αυτών ενισχύεται η επικοινωνία, η ανταλλαγή πληροφοριών και η συνεργασία μεταξύ των μελών μιας εκπαιδευτικής κοινότητας, με στόχο την αύξηση της συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, τον εμπλουτισμό της κλασικής διδασκαλίας που πραγματοποιείται καθημερινά στο σχολείο με σύγχρονα εργαλεία που ενδυναμώνουν τη διαδικασία της μάθησης, ενώ παράλληλα, ενισχύει την αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, παρέχοντας ένα κατάλληλο και ασφαλές περιβάλλον, ώστε να αναπτυχθεί ένας συνεργατικός δρόμος μάθησης. Πρωταρχικής σημασίας ζήτημα αναδεικνύεται η ασφάλεια που θα προσφέρει το περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης, διασφαλίζοντας στο μέγιστο βαθμό την ασφάλεια στην επικοινωνία, καθώς αποκλείει οποιαδήποτε εξωτερική παρέμβαση από άτομα εκτός της σχολικής κοινότητας.
Τα ιστολόγια δημιουργήθηκαν από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα μαθήματα της Πληροφορικής, της Ιστορίας, της Γλωσσικής Διδασκαλίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, με την πλατφόρμα ιστολογίου kidblog.
Το Kidblog έχει σχεδιαστεί από εκπαιδευτικούς και απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας αλλά και των πρώτων τάξεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με σκοπό να παρέχουν σε κάθε μαθητή ένα ατομικό ιστολόγιο. Είναι μια ασφαλής και απλή πλατφόρμα ιστολογίου που επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να παρακολουθούν και να έχουν τον έλεγχο σε όλα τα ιστολόγια και τους λογαριασμούς των μαθητών αφού ο ίδιος ο εκπαιδευτικός δημιουργεί ένα λογαριασμό, και από εκεί και πέρα δηλώνει το όνομα χρήστη που θα έχει ο κάθε μαθητής και έναν κωδικό χωρίς να χρειάζεται να δηλωθεί διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τους μαθητές. Τα ιστολόγια των μαθητών είναι ιδιωτικά από προεπιλογή και ορατά μόνο από τους συμμαθητές τους και τον εκπαιδευτικό. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να συσταθούν λογαριασμοί επισκεπτών (π.χ. γονέων), οι οποίοι απαιτούν κωδικό πρόσβασης για να δουν τις δημοσιεύσεις των παιδιών τους (επικοινωνία και με τους γονείς). Τα ισχυρά εργαλεία του Kidblog επιτρέπουν στους μαθητές, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν Internet στο σπίτι (μπορούν να εργάζονται είτε στον υπολογιστή της τάξης είτε στο εργαστήριο), να γράψουν κείμενο, να ανεβάσουν εικόνες και βίντεο, να δημοσιεύουν μηνύματα, να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να ασκούνται σε μια διαδραστική εμπειρία μάθησης, μέσα σε μια ασφαλή κοινότητα ιστολογίου στην τάξη. Το περιβάλλον του kidblog είναι αυτό του WordPress απλουστευμένο, ώστε να το διαχειρίζονται ακόμα και μαθητές του νηπιαγωγείου. Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για τη δική του σελίδα, μαθαίνοντας να ακολουθεί κανόνες καλής διαδικτυακής συμπεριφοράς (Netiquette), να έρχεται σε επαφή, σε συνεργασία και αλληλεπίδραση τόσο με τους συμμαθητές του όσο με άλλους μαθητές άλλων σχολικών μονάδων, μακριά από την κακή χρήση της κοινωνικής δικτύωσης τύπου Facebook, να αναρτά τις δημιουργίες του και ότι άλλο κρίνει και να σχολιάζει. Στις ρυθμίσεις απορρήτου του kidblog υπάρχει μπλοκάρισμα σε ανεπιθύμητα σχόλια από εξωτερικές πηγές.

Για να δείτε τα ιστολόγια που έχουν δημιουργηθεί, επισκεφθείτε τις παρακάτω διευθύνσεις:

http://kidblog.org/G11_Class (Πληροφορική – Γ1)

http://kidblog.org/G21_Class (Πληροφορική – Γ2)

http://kidblog.org/G31_Class (Πληροφορική – Γ3)

http://kidblog.org/MsBokolasClass_G1 (Ιστορία – Γ1)

http://kidblog.org/MsBokolasClass_G2 (Ιστορία, Γλωσσική Διδασκαλία, Νεοελληνική Λογοτεχνία – Γ2)

http://kidblog.org/MsBokolasClass_G3 (Ιστορία – Γ3)