Ενημερωτικές Δράσεις 2024 – 2025 |
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024 επισκέφτηκε το σχολείο μας ο υπαξιωματικός του Αστυνομικού Τμήματος Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης κ. Μιχαλόπουλος Αθανάσιος και πραγματοποίησε επιμορφωτική δράση στους μαθητές του σχολείου με θέμα τον Σχολικό Εκφοβισμό. Η δράση πραγματοποιήθηκε ξεχωριστά σε κάθε τμήμα της Β’ και της Γ’ Τάξης.
Στην ενδιαφέρουσα παρουσίαση που έγινε οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις μορφές του Σχολικού Εκφοβισμού, τις αιτίες, τις συνέπειες αλλά και την πρόληψη και τους τρόπους αντιμετώπισης του.
Είναι δικαίωμα όλων των παιδιών και υποχρέωση όλων των ενηλίκων να καταβάλουν κάθε προσπάθεια για να διασφαλίσουν ένα σχολείο χωρίς βία και εκφοβισμό, που θα διαμορφώσει ανεξάρτητες και υγιείς προσωπικότητες.
Στην ενδιαφέρουσα παρουσίαση που έγινε οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις μορφές του Σχολικού Εκφοβισμού, τις αιτίες, τις συνέπειες αλλά και την πρόληψη και τους τρόπους αντιμετώπισης του.
Είναι δικαίωμα όλων των παιδιών και υποχρέωση όλων των ενηλίκων να καταβάλουν κάθε προσπάθεια για να διασφαλίσουν ένα σχολείο χωρίς βία και εκφοβισμό, που θα διαμορφώσει ανεξάρτητες και υγιείς προσωπικότητες.
![]() |
![]() |
Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και με σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, το 2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου διοργάνωσε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών με σκοπό την προάσπιση του δικαιώματος των μαθητών και μαθητριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας.
Για το σκοπό αυτό, οι μαθητές δημιούργησαν δύο βίντεο, τα οποία το σχολείο απέστειλε στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Παράλληλα, έγιναν συζητήσεις με τους μαθητές και βιωματικά παιχνίδια με σκοπό να μπορέσουν οι μαθητές να αναπτύξουν σχέσεις συνεργασίας, ουσιαστικής επικοινωνίας και να ανακαλύψουν τις ιδιαίτερες δυσκολίες των ανθρώπων με αναπηρία, έτσι ώστε να αποκτήσουν δεξιότητες ενσυναίσθησης και να σέβονται τη διαφορετικότητα.
Για το σκοπό αυτό, οι μαθητές δημιούργησαν δύο βίντεο, τα οποία το σχολείο απέστειλε στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Παράλληλα, έγιναν συζητήσεις με τους μαθητές και βιωματικά παιχνίδια με σκοπό να μπορέσουν οι μαθητές να αναπτύξουν σχέσεις συνεργασίας, ουσιαστικής επικοινωνίας και να ανακαλύψουν τις ιδιαίτερες δυσκολίες των ανθρώπων με αναπηρία, έτσι ώστε να αποκτήσουν δεξιότητες ενσυναίσθησης και να σέβονται τη διαφορετικότητα.
Την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024, το Κέντρο Πρόληψης «Δίολκος» πραγματοποίησε Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: «Πρόληψη Εξαρτήσεων». Το Βιωματικό Εργαστήρι πραγματοποιήθηκε για τους μαθητές της Γ’ Τάξης του σχολείου μας, διήρκεσε δύο (2) Διδακτικές Ώρες και είχε ως σκοπό την έγκυρη ενημέρωση των μαθητών και των μαθητριών του σχολείου μας για τις μορφές εξάρτησης, τους κινδύνους των εξαρτήσεων και την ευαισθητοποίηση στην πρόληψη. Ο βιωματικός τρόπος και η συνεργασία με ομάδες από τις κ. Αθηνά Γαϊτάνη και Δήμητρα Παπαναστασίου ενθουσίασε τα παιδιά.
![]() |
![]() |