ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

 

ΓΡΑΣΕΠ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ

1. Γραφίστας

2. Ζωγράφος

3. Μουσικός

4. Σχεδιαστής - Σχεδιάστρια

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

1. Βιομηχανικό Σχέδιο

2. Ζωγράφος

3. Μουσικός

 

 

1. Επάγγελμα ΓΡΑΦΙΣΤΑΣ

  Α. Στοιχεία που χαρακτηρίζουν το επάγγελμα

  1. Περιγραφή του επαγγέλματος

Το επάγγελμα στο οποίο θα αναφερθούμε σήμερα είναι του γραφίστα.

    Πρώτα απ’ όλα το αντικείμενο του τμήματος στην απασχόληση του είναι το τμήμα γραφικών διακοσμητικών γραφών. Ο γραφίστας συνεργάζεται με μεγάλες βιομηχανίες ή με τυπογραφεία με σκοπό να αποχτά δουλειά.

Επίσης αυτό που πρέπει να κάνει είναι να φτιάχνει προσχέδια και να τοποθετεί το σχήμα της εταιρίας. Για να μπορεί να ικανοποιεί όλα αυτά θα πρέπει να υπάρχει μια κατάλληλη συμμετοχή με το τυπογραφείο.

Οι ευθύνες του γραφίστα σήμερα είναι πολλές. Πρέπει να έχει την ευθύνη στο τι τυπογράφει διότι αυτό θα παίζει μεγάλο ρόλο στην δουλεία του. Το εργαλείο με το οποίο εργαζόταν πριν χρησιμοποιηθεί ο υπολογιστής ήταν η μακέτα. Σήμερα εργάζεται με τον υπολογιστή και τον πλότερ εκτύπωσης – κοπής. Η δουλειά αυτή απευθύνεται στον κόσμο, σε επαγγελματίες και σε βιομηχάνους.

  2. Συνθήκες και περιβάλλον εργασίας

    Ακόμα, ο χώρος ο οποίος είναι κατάλληλος για αυτή τη δουλειά είναι ο εσωτερικός με καλό φωτισμό, με ησυχία για να μπορείς να έχεις ιδέες για την κατασκευή. Όσον αφορά στο ωράριο δεν είναι κάποιο συγκεκριμένο διότι ο γραφίστας είναι ελεύθερος επαγγελματίας με αποτέλεσμα να υπάρχουν και μεγάλες υπερωρίες. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει είναι συνήθως με τους πελάτες. Επιπλέον υπάρχει επικοινωνία με τον κόσμο καθώς υπάρχουν και μεταφορές για να δεις πως πάει η δουλειά.

 

Β. Προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος

    Τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει κάποιος για να γίνει γραφίστας είναι να έχει ταλέντο και να ζωγραφίζει ωραία. Φυσικά απαιτούνται σωματικές  και πνευματικές αντοχές και καλή υγεία.

Πρέπει επίσης να γνωρίζει και ξένες γλώσσες και προπάντων αγγλικά για να μπορεί να διαβάζει τα προγράμματα στον υπολογιστή.

Να γνωρίζει υπολογιστή και να έχει πτυχίο από ιδιωτικές σχολές ή από ΤΕΙ

 Ένας γραφίστας δε χρειάζεται να έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.

 

Γ. Τι προσφέρει το επάγγελμα στον εργαζόμενο

. Όσον αφορά στο μηνιαίο μισθό δεν είναι σταθερός, άλλες φορές μπορεί να είναι 100 € και άλλες 10000€. Τα πλεονεκτήματα είναι ότι κάποιες εταιρίες  δίνουν δώρο το αντικείμενο με το οποίο ασχολούνται. υπάρχει προσφορά εργασίας γιατί ένα surer market για παράδειγμα δε θα πάψει ποτέ να έχει προϊόντα που να θέλουν διαφήμιση..                                                         

    Η μόνιμη απασχόληση εξαρτάται από την γνωριμία και τις επαφές με τον κόσμο. Τέλος όποιος θέλει μπορεί να ασκήσει αυτή τη δουλειά ως ελεύθερος επαγγελματίας.

Τη συνέντευξη πήραν από τον κ. Μπαλή οι μαθήτριες:

Θεοδωροπούλου Μαρικαίτη

Μπάτου Γιώτα

Μπεκιάρη Γιόλα

 

Πληροφορίες:

 

1.         ΤΕΙ Αθήνας, τηλ. 2105385402

2.         ΟΕΕΚ: τηλ. 2102709083-4

3.         ΟΑΕΔ: τηλ. 2105240419

4.         ΥΠΕΠΘ. Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών: Τηλ. 2103230861-4

5.         ΠΟΦΙΤΕΕΚ: τηλ. 2105225565

6.         www.pi-schools.gr – Δραστηριότητες - ΣΕΠ

 

2. ΖΩΓΡΑΦΟΣ – ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ

 

Α. Στοιχεία που χαρακτηρίζουν το επάγγελμα.

 

1. Περιγραφή του επαγγέλματος

 

Το επάγγελμά μου χωρίζεται σε δυο μέρη. Την προσωπική μου δουλειά ως ζωγράφος και την εργασία μου ως καθηγητής. Το κέρδος μου από την προσωπική μου δουλειά είναι η έκφραση, ενώ το κέρδος μου από την εργασία μου, ως καθηγητής είναι η  αισθητική αγωγή των νέων και ο βιοπορισμός. Υποχρέωσή μου είναι να είμαι πιστός στην έμπνευση ως προς τη ζωγραφική και να μεταδώσω τις γνώσεις και την εμπειρία μου πάνω στα θέματα τέχνης, όπως επίσης να καλλιεργήσω την αίσθηση του ωραίου και την καλλιτεχνική φύση των μαθητών.

Ως καθηγητής χρησιμοποιώ τις γνώσεις μου στη ζωγραφική, την ιστορία της τέχνης και την εμπειρία μου πάνω στη δουλειά μου, ως ζωγράφος.

Τα υλικά που χρησιμοποιώ είναι τελάρα από καμβά, χρώματα και διάφορα άλλα υλικά. Ως εκπαιδευτικός χρησιμοποιώ βιβλία, φωτοτυπίες, DVD και διάφορες φωτογραφίες που με βοηθούν να μεταδώσω τις γνώσεις μου στους μαθητές.

Οι πίνακές ζωγραφικής μου σαν έργα τέχνης, απευθύνονται σε όσους θα ήθελαν να γνωρίσουν το συναισθηματικό μου κόσμο και τις σκέψεις μου πάνω σε διάφορα θέματα.

 

2. Συνθήκες και περιβάλλον εργασίας

 

Εργάζομαι σε εσωτερικό, χωρίς να μπορώ να πω, ότι ο χώρος αυτός, σαν σχολική τάξη πληρεί τις προϋποθέσεις για να γίνει σωστά το μάθημα αυτό, το οποίο χρειάζεται πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο.

Το ωράριό μου στο σχολείο φτάνει τις 19 ώρες την εβδομάδα, με υπερωρίες οι οποίες πληρώνονται έξτρα.

Η έλλειψη σχολικού εργαστηρίου καλλιτεχνικών αποτελεί εμπόδιο στην πορεία της εκπαίδευσης και στο μέλλον έχω σκοπό να χρησιμοποιήσω και άλλες μεθόδους διδασκαλίας.

Πιστεύω ότι η επικοινωνία μου με συναδέλφους μέσω σεμιναρίων με βοηθά αρκετά, όπως επίσης και η επαφή μου με πολύ κόσμο.

Το επάγγελμά μου είναι αρκετά επικίνδυνο, διότι έρχομαι σε επαφή με υλικά που περιέχουν επικίνδυνα χημικά, που δεν πρέπει να εισπνέονται.

  Β. Προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος

 

1.         Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ικανότητες – ενδιαφέροντα

 

Οι πίνακες ζωγραφικής μου, ως έργα τέχνης, προσωπικής έκφρασης και επαφής με τον κόσμο είναι κάτι πολύ ενδιαφέρον.

Ως προς τις νοητικές ικανότητες, ως ζωγράφος, πρέπει να σκεφτώ τρόπους και τεχνικές για να εκφράσω καλύτερα τις ιδέες μου, πρέπει να έχω φαντασία και φυσικά  ταλέντο. Ο ζωγράφος πρέπει να διαθέτει  υπομονή και επιμονή, καλή όραση, να μην είναι αλλεργικός στα χρώματα και τα υπόλοιπα υλικά που χρησιμοποιεί.

 Ως καθηγητής επίσης, πρέπει να έχω μεταδοτικότητα, τη δεξιότητα της επικοινωνίας, την αίσθηση του δικαίου.

2.         Εκπαιδευτικά και άλλα τυπικά προσόντα.

 

Για να μπορεί κανείς να ασκεί αυτό το επάγγελμα χρειάζονται σπουδές και πτυχίο Ανωτάτης Σχολής καλών Τεχνών. Είναι απαραίτητο επίσης, να γνωρίζει ξένες γλώσσες, όπως και να έχει γνώσεις σχετικά με την ιστορία της τέχνης και τη συμπεριφορά των υλικών. Απαιτείται επίσης συνεχής εξάσκηση, επιμόρφωση και πείρα πάνω στη διδασκαλία.

 

Γ. Τι προσφέρει το επάγγελμα στον εργαζόμενο.

 

1.         Υλικές απολαβές

 

Η μηνιαία αμοιβή, ως εκπαιδευτικού, είναι περίπου 1200€ με λίγες επιπλέον αμοιβές και επιδόματα. ( π.χ. το οικογενειακό επίδομα).

Αν εργάζεται ο ζωγράφος, ως ελεύθερος επαγγελματίας, έχει περισσότερες ελευθερίες, αλλά δεν έχει σταθερό εισόδημα. Αυτό εξαρτάται από τους πίνακες που θα πουλήσει.

  2.         Προοπτικές Εργασίας

  Υπάρχει δυνατότητα εξέλιξης στην εκπαίδευση και μπορεί κανείς να γίνει υποδιευθυντής, διευθυντής σχολείου, γραφείου ή Διεύθυνσης.

Αν είναι κανείς εκπαιδευτικός δεν μπορεί να επιλέξει απόλυτα τον τόπο που θα ασκεί το επάγγελμά του.

  Τη συνέντευξη πήραν από τον κ. Κουμπιό Αλέξανδρο

Οι μαθήτριες: Μαριλένα Μαυρονάσιου

                       Νάνση Μεγαρίτη

                       Μαίρη Μπάτου

  Πληροφορίες:

1.      Α.Σ.Κ.Τ. τηλ.210 3897116-7-8

2.      Α.Π.Θ. Τμήμα Εικαστικών. Τηλ 2310995068-9

3.      ΤΕΙ Αθηνών. Τηλ. 2105907896

4.      Σύνδεσμος Κολλεγίων Ελλάδας. Τηλ. 2105202967

5.      ΥΠΕΠΘ. Τμήμα Ενημέρωσης Πολιτών. Τηλ. 2103230861-4

6.      ΠΟΦΙΤΕΕΚ. τηλ. 2105228966

7.      ΟΕΕΚ. Τηλ. 2102709168 , 2709083

8.      ΟΑΕΔ. Τηλ. 210 9989691

9.      www.pi-schools.gr Δραστηριότητες - ΣΕΠ

                      

3. ΜΟΥΣΙΚΟΣ

 A

 

1α .Το αντικείμενο της εργασίας μου είναι η παιδαγωγία της μουσικής αφ’ ενός,  αφ’ετέρου, η  διεύθυνση της  Μουσικής Σχολής ΘΕΟΡΒΗ  και τέλος συμπράττω σαν κιθαρίστας σε ορχήστρα έντεχνης μουσικής. Η εξειδίκευση σε επι μέρους ειδικότητες μπορεί να θεωρείται ως δεδομένη. Είμαι καθηγητής κλασικής κιθάρας καθώς και ανώτερων θεωρητικών της μουσικής.

b.            Φυσικά  η πρώτη μου  ειδικότητα είναι αυτή του ερμηνευτή-σολίστα. Η δε δεύτερη και ουσιαστική, είναι αυτή  του παιδαγωγού.

c.            Οι βασικές μου ευθύνες είναι οι παιδαγωγικές. Βασικά οφείλω να ολοκληρώσω την έως και το δίπλωμα εκπαίδευση ενός νεαρού κιθαρίστα ή ενός νέου συνθέτη.

d.            Γνωρίζεται ήδη ότι διευθύνω ένα μουσικό ίδρυμα με όσες υποχρεώσεις συνεπάγεται μια τέτοια θέση. Από την οργάνωση των μαθητολογίων, την εκπροσώπηση της σχολής στο ΥΠΟ και την οργάνωση και εποπτεία των διδακτικών προγραμμάτων.

            Όπως είναι φυσικό τα μουσικά όργανα (κιθάρα, πιάνο) για τα θεωρητικά και το ηλεκτρικό PC.

f.              Εκτός από όλους τους φιλόμουσους, βασικά στα παιδιά όλων των ηλικιών.                                                                                                           

 

2α.     Σε εσωτερικό χώρο και με κανονικές συνθήκες.

b.    Το ωράριο εργασίας είναι σταθερά απογευματινό 3-9. Η           

        αμοιβή μου έχει σχέση με τον αριθμό των μαθητών τους                         

         οποίους διδάσκω.

            a. To ουσιαστικό αποτέλεσμα είναι το έλλειμμα χρόνου που παρουσιάζεται στους μαθητές μου στο κομμάτι που αφορά τις   εξωσχολικές δραστηριότητες.

d.             Χρησιμοποιώ υπολογιστές. Είναι ένα απαραίτητο εργαλείο τόσο στην οργάνωση της εργασίας όσο και στην τέχνη αυτή καθ’αυτή.

e.              Φυσικά και έχω πολλές συχνές επαφές και ανταλλαγές με θέμα το γνωστικό μου αντικείμενο με πολλούς φίλους και συναδέλφους.

f.               Είναι άκρως επικοινωνιακό το επάγγελμα. Η μουσική έτσι και αλλιώς απευθύνεται σε πολύ κόσμο.

g.              Όχι.

h.              Σε περίπτωση συναυλιών ή τουρνέ υπάρχουν μετακινήσεις.

 

 

 

                                            Β    

   

1α. Στην προσωπική ανάγκη που έχει κάθε άνθρωπος για να   

      εκφραστεί μέσα από την τέχνη.

b.         Kαλλιτεχνικές ούτως ή άλλως. Η καλή έκφραση στον προσωπικό λόγο είναι απαραίτητη, κατά την άσκηση του παιδαγωγικού μέρους της εργασίας. Άλλες νοητικές ικανότητες είναι απαραίτητες κυρίως κατά την διαδικασία της ερμηνείας - εκτέλεσης κάποιων μουσικών έργων κατά την διάρκεια μιας συναυλίας.

c.         Όλες οι δεξιότητες οι οποίες αναφέρονται στην ερώτησή σας είναι απαραίτητες.

d.         Είναι αυτονόητο ότι απαιτείται περάτωση κάποιων κύκλων σπουδών τέτοιων που να επιβάλουν την είσοδο στο επάγγελμα μετά το 25ο έτος της ηλικίας κατά μέσο όρο.

e.          Απαιτείται συνεχής επιμόρφωση και ενημέρωση σε ότι καινούργιο παρουσιάζεται.

f.           Η σωματική και πνευματική υγεία είναι απαραίτητες για την άσκηση του επαγγέλματος.

2α.  Ολοκλήρωση των σπουδών του οργάνου τόσο σε επίπεδο   

       πτυχίου όσο και διπλώματος καθώς επίσης επαρκείς      

       σπουδές στο θεωρητικό πεδίο.

b.         Τα Αγγλικά είναι μια γλώσσα η οποία και μόνο για το λόγο χρήσης του υπολογιστή είναι απαραίτητη.

c.          Ασφαλώς οι παιδαγωγικές.

d.         Η διαρκής επιμόρφωση είναι απαραίτητη ως συμπλήρωμα.

e.          Δεν υπάρχει φορέας ο οποίος να πιστοποιεί την ικανότητά σου να διδάξεις. Αυτή αποδεικνύεται μόνο από τους τίτλους σπουδών που διαθέτεις. Το Υπουργείο Πολιτισμού είναι ο αρμόδιος φορέας πιστοποίησης, και εγγυητής της εγκυρότητας των τίτλων σπουδών των αποφοίτων των Ωδείων και των Μουσικών Σχολών

 Γ

1α.  Εξαρτάται από τον αριθμό μαθητών που έχεις και από την

       οικονομική κατάσταση των πολιτών της περιοχής όπου

       εργάζεσαι.

b.            Όχι.

c.            Όχι.

2α.   Αν μιλάμε για τη χώρα μας στο επάγγελμα θα μπορούν να

        επιβιώσουν μόνο οι ικανότεροι και σε περιορισμένο

        αριθμό.

b.               Στην ουσία είναι εποχιακή και αυτό γιατί ο επαγγελματίας

      δάσκαλος ακολουθεί το πρόγραμμα των δημόσιων σχολείων

      με αποτέλεσμα κατά την θερινή περίοδο να βρίσκεται σε

      υποχρεωτικές και χωρίς αμοιβή διακοπές.

c.               Ναι φυσικά.

d.              Ο βασικός εναλλακτικός δρόμος είναι ο διορισμός σε δημόσιο σχολείο.

e.               Όχι.

f.                Μόνο σε συνδυασμό με τους τίτλους σπουδών που έχεις αποκτήσει, (μπορείς κάποια στιγμή να γίνεις διευθυντής ορχήστρας).

g.               Εξαρτάται από πολλές παραμέτρους, η βιωσιμότητα έχει να κάνει με τη ζήτηση.

h.               Σε μια τεράστια ζώνη όπως αυτή που λέγεται Ευρωπαϊκή Ένωση μπορείς αφού λάβεις πρώτα την αναγκαία εκπαίδευση να σταδιοδρομήσεις σε όποια προηγμένη χώρα επιθυμείς εφόσον βέβαια υπάρχουν προϋποθέσεις. Στην πατρίδα μας αυτό το πράγμα φαντάζει πολύ δύσκολο. Έτσι το μέλλον γίνεται ολοένα και δυσκολότερο στους συμπατριώτες μας μουσικούς. 

 

Τη συνέντευξη πήραν οι μαθητές:

 

Ιωάννα Κλαδούχου

Γιώργος Κλαδούχος

Σταυρούλα Κορδικότση

 

Πληροφορίες:

  1.     Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, τηλ. 2310891281

2.     ΕΚΠΑ, τηλ. 210728305

3.     ΑΠΘ, τηλ. 2310996980

4.     Πανεπιστήμιο Ιονίου, τηλ. 2661022995

5.     ΥΠΕΠΘ, Δ/νση Εκκλησιαστικής Εκ/σης και θρησκευτικής Αγωγής, τηλ. 2103239575

6.     ΥΠΕΠΘ, Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών, τηλ. 2103230861

7.     Εθνικό Ωδείο, τηλ. 2105233175

8.     Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, τηλ. 2310510551

9.     Ωδείο Αθηνών, τηλ. 2107244260

10.  Ελληνικό Ωδείο, τηλ. 2103818335

11.  Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Μουσικών, τηλ. 2105246762

12.  Σωματείο Μουσικών Επαγγελματιών Αθηνών-Περιχώρων « Ο Αρίων», τηλ. 2105241257

13.  Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, τηλ. 2103212826

14.  ΟΕΕΚ, τηλ. 2102709083

15.  www.pi-schools.gr – Δραστηριότητες - ΣΕΠ

       

 

4. ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ/ ΣΧΕΔΙΑΣΤΡΙΑ – ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ – ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ

 

Περιγραφή επαγγέλματος

  Αντικείμενο της εργασίας είναι η τύπωση, η έντυπη και η ηλεκτρονική διαφήμιση ( σχεδιασμός ιστοσελίδων).

Το βάρος της δουλειάς αυτής είναι μεγάλο, εφόσον το αποτέλεσμα κάθε εργασίας επηρεάζει και την εικόνα του ίδιου του πελάτη, γι΄αυτό και οι αποφάσεις πρέπει να παίρνονται μαζί μ’ αυτόν.

  Συνθήκες εργασίας

  Εργάζεται σε γραφείο με όλα τα απαραίτητα προγράμματα σχεδίασης στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, αλλά και στο σπίτι.

 Το επάγγελμα χαρακτηρίζεται από ευέλικτο ωράριο, ενώ προβλέπονται και μετακινήσεις ( για ραντεβού κλπ).

Δε λείπουν το άγχος, η πίεση, οι πολλές υποχρεώσεις και η τυπικότητα είναι απαραίτητη. Υπάρχει αυξημένη δουλειά τη θερινή περίοδο.

  Ιδιαίτερα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες.

 

Η φαντασία, η δημιουργικότητα, η ευρηματικότητα και η πρωτοτυπία πρέπει να χαρακτηρίζουν κάποιον που επιλέγει να ακολουθήσει αυτό το επάγγελμα.

Τέλος χρειάζεται κοινωνικότητα και αντοχές.

  Σπουδές

  Σε θεωρητική βάση, οι σπουδές και το στοιχείο του επαγγέλματος περιλαμβάνουν βιομηχανικό σχέδιο, μάρκετινγκ – διαφήμιση. Σε σχολές Δημόσιες ή ιδιωτικές. Υποχρεωτική είναι και η γνώση ξένων γλωσσών.

  Τι προσφέρει το επάγγελμα στον εργαζόμενο

  Ο μέσος μηνιαίος μισθός εξαρτάται από την προσωπική δουλειά, ενώ καταλυτικό ρόλο διαδραματίζει και η τύχη.

Δε λείπουν τα μπόνους από εταιρείες, στην περίπτωση που κανείς εργάζεται ως υπάλληλος.

  Η συνέντευξη δόθηκε από την κ. Βελβιτσάνου Μαρία

Στην κορυφή της σελίδας

  Οι μαθητές: Ζουρνατζίδη Χριστίνα

                    Κανελλόπουλος Νίκος

 

Πληροφορίες:

1.     ΤΕΙ Αθήνα, Τηλ. 2105385405

2.     ΠΟΦΙΤΕΕΚ, τηλ. 2105225565

3.     ΟΕΕΚ, τηλ. 2102709083-4

4.     ΥΠΕΠΘ. Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών, τηλ. 2103230861-4

5.     www.pi-schools.gr – Δραστηριότητες - ΣΕΠ

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

 

( Βιομηχανικό Σχέδιο) Το επάγγελμα του Διαφημιστή – Σχεδιαστή

( Βελβιτσάνου)

 

Εργάζομαι στον τομέα του σχεδιασμού και της διαφήμισης. Η διαφήμιση είναι ένα δημιουργικό, επικοινωνιακό και με μεγάλο ενδιαφέρον επάγγελμα. Χρειάζεται φαντασία, ευχέρεια λόγου και φυσικά πολύ μεγάλη συνέπεια τόσο στον πελάτη που αναλαμβάνεις κάθε φορά αλλά και στο κοινό που θα δεχθεί τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις για την προώθηση του επαγγελματία.

Η διαφήμιση ουσιαστικά είναι η προώθηση και η γνωστοποίηση στον κόσμο του τι έχει να προσφέρει κάθε επιχείρηση, είτε σαν προϊόν είτε σαν υπηρεσία και φυσικά το αποτέλεσμα όλης αυτής της διαδικασίας είναι η αύξηση της πελατείας δηλαδή περισσότερα κέρδη. Ο διαφημιστής λοιπόν είναι αυτός που πρέπει με όσα μέσα μπορεί να διαθέσει να το καταφέρει.

Κάποια από αυτά τα μέσα είναι τα ενημερωτικά φυλλάδια, οι επαγγελματικές κάρτες, τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτάκια, καταχωρήσεις στον τύπο (εφημερίδες, περιοδικά) κ.λπ.

Τις περισσότερες φορές, ο διαφημιστής είναι ο υπεύθυνος της επιτυχίας ή της αποτυχίας ενός προϊόντος και μία λάθος απόφαση μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφικά αποτελέσματα για τον πελάτη. Όπως καταλαβαίνετε είναι μια πολύ υπεύθυνη δουλειά και χρειάζεται πολύ καλή γνώση του αντικειμένου και συνεχή ενημέρωση.

Οι σπουδές, εκτός από το φυσικό ταλέντο της επικοινωνίας που πρέπει να έχει κάποιος, είναι απαραίτητες.

Μάρκετιν – Διαφήμιση, Γραφιστική, Σχεδιασμός γενικότερα και φυσικά η γνώση εξειδικευμένων προγραμμάτων στον υπολογιστή είναι τα εφόδια που πρέπει να έχει ένας διαφημιστής. Στις μεγάλες εταιρίες βέβαια, υπάρχουν ξεχωριστοί τομείς, δηλαδή διαφορετικοί άνθρωποι που κάνουν μία μόνο εργασία. Άλλος σχεδιάζει, άλλος κάνει τις μελέτες, άλλος προτείνει λύσεις και άλλος παίρνει τις τελικές αποφάσεις. Κάθε βήμα όμως πρέπει πάντα να γίνεται με τη σύμφωνη γνώμη του κάθε πελάτη και τις περισσότερες φορές πρέπει ο διαφημιστής να τον πείθει για το σωστό ή όχι των αποφάσεών του.

Κλείνοντας, θα ήθελα να σας πω και την προσωπική μου γνώμη για το επάγγελμα του Διαφημιστή – Σχεδιαστή. Μπορεί να είναι δύσκολο, κουραστικό και ψυχοφθόρο πολλές φορές αλλά έχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον που στο τέλος ξεχνάς όλες τις δυσκολίες και απολαμβάνεις το αποτέλεσμα. Όσοι από εσάς ενδιαφέρεστε πραγματικά να το ακολουθήσετε σας προτρέπω να το κάνετε. Μπορεί να περνάτε πολλές ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή, μπορεί κάποιες φορές να ξεμένεις από φαντασία και έμπνευση αλλά το να δημιουργείς είναι πάντα μια μεγάλη ευχαρίστηση.

 

Στην κορυφή της σελίδας

Θέμα: «επάγγελμα ζωγράφος»

Η λέξη «επάγγελμα» , σίγουρα είναι πολύ φτωχή για να περιγράψει την σημασία της ύπαρξης των καλλιτεχνών μέσα στην κοινωνία .Είναι δύσκολο να χωρέσει την ουσία της λέξης καλλιτέχνης ως :

·       Δημιουργό πολιτισμού. Γιατί είναι σίγουρο ότι όπου υπάρχει ανάπτυξη των τεχνών , υπάρχει και πολιτισμός και το αντίστροφο , όπου υπάρχει πολιτισμός υπάρχουν και τέχνες.

·       Φορέα ελεύθερης σκέψης ,έκφρασης  και στοχασμού γύρω από την  ανθρώπινη ψυχή. Ας μην ξεχνάμε ότι στη παράλληλη πορεία του ανθρώπου με την Τέχνη , πολλοί καλλιτέχνες , μέσα από τη δύναμη του έργου  τους , προώθησαν καινούργιες ιδέες και νέες αντιλήψεις λόγω του ελεύθερου και ανήσυχου πνεύματος τους.

Ανθρώπου που χρησιμοποιεί το ταλέντο του για να προσφέρει στον κόσμο περισσότερη ομορφιά και ανοίγει διάπλατα με το έργο του τις πύλες της φαντασίας για τους υπόλοιπους ανθρώπους . Χωρίς τον καλλιτέχνη η ζωή μας θα ήταν περισσότερο μονότονη  και  άχρωμη . Μπορούμε λοιπόν με βάση τα παραπάνω , να μιλάμε πλέον για λειτούργημα κι όχι για επάγγελμα .Επαγγελματική σχέση με την Τέχνη μπορούν  να θεωρηθούν κάποιες άλλες ενασχολήσεις σχετικές μ’ αυτήν όπως π.χ. στην διαφήμιση ,στην  διακόσμηση κι αλλού , όπως θα δούμε παρακάτω . Πρέπει να κάνουμε εδώ , μιας και μιλήσαμε για λειτούργημα ,ιδιαίτερη αναφορά στους καλλιτέχνες – εκπαιδευτικούς ,στους καθηγητές καλλιτεχνικών δηλαδή , οι οποίοι έχουν επιπλέον , το καθήκον να δείξουν στους μαθητές τους ότι υπάρχει κι ο άλλος τρόπος σκέψης , που  ακολουθεί το δρόμο της φαντασίας κι όχι μόνο η ψυχρή μαθηματική σκέψη της απόλυτης λογικής σειράς .       

Όμως μιλήσαμε μέχρι τώρα μόνο για την μία πτυχή της έννοιας «καλλιτέχνης» ,την προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο. Υπάρχει όμως και η άλλη σημαντική πτυχή ,αυτή της προσωπικής έκφρασης και της ψυχικής ισορροπίας που πηγάζει από αυτή. Όλοι οι άνθρωποι νιώθουν την ανάγκη να εξωτερικέψουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους και πιστεύω ότι η Τέχνη –είτε αυτή λέγεται ζωγραφική  ή μουσική ή γλυπτική ή χορός- αποτελεί το  καλύτερο μέσο για αυτόν τον σκοπό. Από προσωπική εμπειρία-σαν ζωγράφος- θα έλεγα ότι λίγα πράγματα μπορούν να συγκριθούν με την ευχαρίστηση που νιώθω κάθε φορά που ολοκληρώνω κάποιο έργο μου. Είναι σαν να επέστρεψα από κάποιο ευχάριστο ταξίδι μέσα από τα μονοπάτια της ψυχής και του μυαλού μου και η ανάμνηση αυτού του ταξιδιού , βρίσκεται απέναντί μου αποτυπωμένη πάνω σ’ ένα κομμάτι μουσαμά .

 Ας μιλήσουμε όμως τώρα , για το πώς μπορεί κάποιος να καλλιεργήσει ,το ταλέντο του στο σχέδιο και τη  ζωγραφική και κατ’ επέκταση τι  δρόμους μπορεί να ακολουθήσει έπειτα .Θα μιλήσω με βάση τη δική μου πορεία ως ζωγράφος κι έπειτα ως καθηγητής καλλιτεχνικών .

Ως βασικές προϋποθέσεις  για να ξεκινήσουμε την προσωπική μας πορεία στον κόσμο της τέχνης της ζωγραφικής θεωρώ τις εξής :

1.    Την ύπαρξη κάποιας ιδιαίτερης ικανότητας πάνω στο σχέδιο , τη ζωγραφική και γενικά μια ιδιαίτερη κλίση προς τα καλλιτεχνικά .

2.    Την μεγάλη μας αγάπη και πίστη γι’ αυτό που κάνουμε  κι αυτά θα μας στηρίξουν σ’ όλη τη μετέπειτα πορεία μας , μιας και η ζωγραφική  ,όπως και κάθε τέχνη άλλωστε , απαιτεί την απόλυτη αφοσίωσή μας .

Όταν πια ήμουν σίγουρος ότι υπάρχουν αυτές οι προϋποθέσεις , μαθητής ακόμα της Γ΄ λυκείου ξεκίνησα μαθήματα ακαδημαϊκού σχεδίου σε κάποιο εργαστήριο το οποίο ανέλαβε να με προετοιμάσει , για την Ανώτατη Σχολή Καλλών Τεχνών της Αθήνας (ίδια σχολή υπάρχει και στη Θεσσαλονίκη ως τμήμα του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου ).

Τελειώνοντας το λύκειο έδωσα εξετάσεις που διήρκεσαν 5 ημέρες κατά τις οποίες εξεταστήκαμε στο ασπρόμαυρο σχέδιο και το έγχρωμο , παραδίνοντας στο τέλος από 5-10 ασπρόμαυρα και 1-5 έγχρωμα σχέδια . Μετά ξεκίνησε η φοίτησή μου στη Σχολή Καλλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης  διάρκειας 5 χρόνων .

Μετά τον πρώτο χρόνο κοινών μαθημάτων με τους σπουδαστές της γλυπτικής εμείς , οι σπουδαστές της ζωγραφικής ακολουθήσαμε διαφορετικό πλάνο μαθημάτων . Παράλληλα με τα μαθήματα ζωγραφικής παρακολούθησα τα εξής:

·       Μαθήματα Ιστορίας της Τέχνης .

·       Μαθήματα φωτογραφίας

·       Μαθήματα χαρακτικής

·       Μαθήματα λιθογραφίας

Όταν ολοκλήρωσα τις σπουδές μου είχα τις εξής επιλογές :

1.    Να εξοπλιστώ με τα απαραίτητα εργαλεία και να βρω τον κατάλληλο χώρο για να τον μετατρέψω σε πλήρες  εργαστήριο. Έπειτα να ξεκινήσω την δημιουργία έργων , με σκοπό να τα εκθέσω αργότερα σε κάποιες αίθουσες τέχνης τις λεγόμενες qallery , έχοντας σκοπό να κάνω το όνομά μου γνωστό μέσω της δουλειάς μου.

2.    Να καταθέσω τα απαραίτητα χαρτιά για τον διορισμό μου ως καθηγητής καλλιτεχνικών στη Β΄/θμια εκπαίδευση και να περιμένω το διορισμό αυτό μέσω επετηρίδας .

3.    Να συνεχίσω περαιτέρω σπουδές για να ειδικευτώ ως γραφίστας *εξηγ.

4.    διακοσμητής *εξηγ

διάλεξα τα δύο πρώτα χωρίς βέβαια το ένα να αποκλείει το άλλο,  δηλαδή ενώ εξασκώ το επάγγελμα του καθηγητή καλλιτεχνικών , παράλληλα συνεχίζω να εργάζομαι ως ζωγράφος με προοπτική να εκθέσω ξανά τα έργα μου .

Αν κάποιος με ρωτήσει ποια από τις δύο ιδιότητες προτιμώ , του ζωγράφου ή του καθηγητή , θα του απαντήσω ότι προτιμώ και τις δύο κι αυτό γιατί η κάθε μια έχει διαφορετικές εμπειρίες να μου προσφέρει . Η πρώτη έχει να κάνει με προσωπικές αναζητήσεις , με συνεχόμενες προσπάθειες για ανακάλυψη καινούργιων τρόπων έκφρασης που αποτελεί επιτακτική ανάγκη για κάθε καλλιτέχνη . Η δεύτερη σε κρατάει –μέσω των νέων ανθρώπων – σε επαφή με την εποχή σου , σε τροφοδοτεί με καινούριες ιδέες και σου δίνει την ικανοποίηση της προσφοράς

 

Μουσικός

Κύριε Διευθυντά

Κυρία υπεύθυνη του Γραφείου ΣΕΠ, κυρία Σμυρνή

Κυρίες και κύριοι καθηγήτριες και καθηγητές

Φίλοι μαθητές και μαθήτριες.

 Ανταποκρινόμενος θετικά στη πρόσκλησή σας για μια συνολική ενημέρωση του μαθητικού κοινού, πάνω σε θέματα του επαγγελματικού προσανατολισμού που αφορούν τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα, νοιώθω πως οφείλω να σας καταθέσω γνώσεις και συμπεράσματα, που άντλησα μέσα από την 25ετή επαγγελματική μου πορεία στον καλλιτεχνικό χώρο.

  Πριν αναφερθώ στα θέματα για τα οποία βρίσκομαι σήμερα εδώ, θα ήθελα να επισημάνω τη χρησιμότητα της δραστηριότητας του ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. δεδομένου ότι στα δικά μου μαθητικά χρόνια δεν υπήρξε κανείς θεσμοθετημένος φορέας που θα μπορούσε να πληροφορήσει, να ενημερώσει το μαθητικό κοινό, και να οργανώσει μέρες σαν τη σημερινή, απευθυνόμενος στους αυριανούς επαγγελματίες, επιστήμονες.

  Σίγουρα θα μπορούσα να σας παρουσιάσω μια εκτεταμένη εισήγηση μονολογώντας, καλύπτοντας εν μέρει ενδιαφέρουσες πτυχές του επαγγέλματός μου, αποτιμώντας κατά την αρέσκειά μου, τα δεδομένα που βίωσα ως τώρα στο χώρο μου.

  Σίγουρα θα μπορούσα να δώσω μια ελκυστική εικόνα του καλλιτεχνικού χώρο, χειραγωγώντας τις νεανικές συνειδήσεις στη βάση των προτύπων που καλλιεργεί η τηλεόραση παγκοσμίως, δημιουργώντας έτσι την  πλαστή εικόνα μιας πραγματικότητας  η οποία δεν υφίσταται. Παρόμοια θα μπορούσα να κάνω και το αντίθετο, δημιουργώντας  μια εντελώς αρνητική εικόνα για τα πράγματα.

  Αντί γι αυτό θ’ ακολουθήσω μια άλλη τακτική , ρεαλιστικότερη κατά τη γνώμη μου. Αφού σας παρουσιάσω συνοπτικά μέσ’ από μια αυτοβιογραφική

μέθοδο             τη δική μου επιλογή, απόφαση σπουδή και έναρξη της επαγγελματικής μου δραστηριότητας, θα σας δώσω μια συνολική εκτίμηση της καλλιτεχνικής πραγματικότητας στο σύγχρονο επαγγελματικό περιβάλλον. Όλα αυτά σε σχέση με τις ιδιαιτερότητες του δικού μας , του ενικού μας περιβάλλοντος.

 Τέλος, θεωρώντας ότι είναι χρησιμότερο, θα προσεγγίσω το ζητούμενο απαντώντας αναλυτικά στις ερωτήσεις της συνέντευξης που μου πήραν πρόσφατα μαθητές του σχολείου σας και στη συνέχεια απαντώντας σε ερωτήσεις των μαθητών γύρω από τη μουσική σαν σπουδή και σαν επάγγελμα.

  Όπως χιλιάδες παιδιά, έτσι και ‘γω, στα παιδικά μου χρόνια, πρωτοσυναντώντας σε μια παρέα κάποιον νεαρό κιθαρίστα, εντυπωσιάστηκα αφάνταστα. Αυτό το μαγικό οργανάκι έκανε τους περισσότερους φίλους μου να στέκονται γύρω του , να το ακούν με ανοιχτό το στόμα και να γοητεύονται από τον ήχο του. Αρκετά χρόνια αργότερα ,δεδομένου ότι η Ελληνική επαρχία, πάντα πιο πίσω από τα αστικά κέντρα δεν διέθετε Ωδεία, τα μόνα ιδρύματα όπου μπορεί να μάθει μουσική, αναζήτησα στα πρώτα εφηβικά μου χρόνια , τρόπους για να μάθω να παίζω και εγώ κιθάρα. Έτσι, με το που ευρέθη Ωδείο και δάσκαλος, άρχισα τα πρώτα μου μαθήματα. Σύντομα βρέθηκα στην ανάγκη ν’ αναζητήσω δάσκαλο μ’ ευρύτερες κι αρτιότερες γνώσεις γύρω απ’ το αντικείμενο ,μια και τις ανάγκες της φτωχής επαρχίας κάλυπταν άνθρωποι –δάσκαλοι με περιορισμένη γνώση του οργάνου.

 Όπως κάθε φιλόμουσος, έτσι και ‘γω, μέσα από αλλεπάλληλες ακροάσεις ραδιοφωνικών εκπομπών, έτυχε ν’ ακούσω από το τρίτο πρόγραμμα που τότε διηύθυνε ο Μάνος Χατζηδάκις, τον μελλούμενο δάσκαλό μου σε ένα ραδιοφωνικό ρεσιτάλ. Τα υπόλοιπα ήσαν απλά .Βρήκα το τηλέφωνό του μέσ’ απ’ τον τηλεφωνικό κατάλογο, επικοινώνησα, έκλεισα το πρώτο ραντεβού για μάθημα και μετά από μια σειρά ετών αποφοίτησα από το Ωδείο Αθήναιον όπου αυτός δίδασκε, με άριστα.

  Ουδέποτε τα μαθήματα του οργάνου υπήρξαν αρκετά για να καλύψουν τη γνώση που εγώ ζητούσα στη μουσική .Παράλληλα μαθήματα θεωρητικών, σολφέζ, αρμονίας, ιστορίας της μουσικής ,μουσικής μορφολογίας και ανάλυσης, αντιστίξεως και πιάνου, συμπλήρωσαν τις βασικές μου γνώσεις.

  Μετά την εκπλήρωση των στρατιωτικών μου υποχρεώσεων και όταν βγήκα στον επαγγελματικό στίβο, ήρθα αντιμέτωπος με τα πρακτικά προβλήματα της εκπαίδευσης. Έτσι για να καλύψω και αυτές τις ανάγκες, παρακολούθησα αρκετά σεμινάρια παιδαγωγίας του οργάνου, τραγουδιού ,διεύθυνσης χορωδίας και ορχήστρας.

 Χρειάστηκαν άπειρες ώρες μελέτης ξένης βιβλιογραφίας γύρω από τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο αντικείμενο της μουσικής διδασκαλίας , ατέλειωτες ώρες εφαρμογών, έως ότου να καταλήξω σ’ έναν κορμό από πλευράς παιδαγωγικής  μεθοδολογίας, ο οποίος να μου επιτρέπει να καλύπτω τις ιδιαιτερότητες που προκύπτουν από τη διαφορετικότητα του κάθε μαθητή.

  Αυτή είναι λίγο ως πολύ η πορεία ενός μουσικοδιδασκάλου με 25 χρόνια επαγγελματικής δραστηριότητας.

  Ως προς την άλλη  την παράλληλη καριέρα που έχω και στην οποία δραστηριοποιούμαι, τη σολιστική, τα πράγματα είναι πολύ περιορισμένα. Κάποιες λίγες κατά έτος συναυλίες –ατομικά ρεσιτάλ, λειτουργούν κατ’ ουσίαν σαν συνεκτικός κρίκος ανάμεσα στο δάσκαλο και τον ενεργό μουσικό, πράγμα απόλυτα απαραίτητο για τη καλλιτεχνική μου ύπαρξη. Και αυτό γιατί η μελέτη και η προετοιμασία ενός ρεσιτάλ είναι αυτά που με κρατούν ζωντανό μέσα στο μουσικό γίγνεσθαι. Μαθαίνω νέα έργα νέους συνθέτες νέα ρεύματα. Ζω, δημιουργώ , παράγω.            

 

 

Στην κορυφή της σελίδας

Πίσω στις Ημέρες Σταδιοδρομίας