ΕΚΘΕΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ

ΓΡΑΣΕΠ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ

 

Της 3ηςΗμέρας Σταδιοδρομίας Του ΓΡΑΣΕΠ  2ου Γυμνασίου Ξυλοκάστρου

 

1.      Βαθμός ολοκλήρωσης του έργου:

Η Ημέρα Σταδιοδρομίας πραγματοποιήθηκε από το ΓΡΑΣΕΠ του 2ου Γυμνασίου Ξυλοκάστρου στις 25/04/2007.

Ο στόχος σχετικός με το άνοιγμα του ΓΡΑΣΕΠ στην τοπική κοινωνία θεωρώ ότι πέτυχε, εφόσον επαγγελματίες του τόπου μας ήλθαν σε επαφή με τους μαθητές των 1ου και 2ου Γυμνασίου Ξυλοκάστρου και τους πληροφόρησαν για τα επαγγέλματά τους, που έχουν σχέση με τις Καλές Τέχνες, τη Γραφιστική, τη Μουσική και το Σχέδιο. Επίσης για άλλη μια φορά έγινε γνωστή η ύπαρξη και λειτουργία του ΓΡΑΣΕΠ, αφού προσκλήθηκαν να παραβρεθούν στην εκδήλωση εκπρόσωποι του Δήμου, της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των Συλλόγων και κηδεμόνων, και φυσικά όλοι οι πολίτες της περιοχής. Για το σκοπό αυτό ανακοινώθηκε η εκδήλωση σε τοπική εφημερίδα. Πιστεύω ότι με όλους αυτούς τους τρόπους δηλώνεται ξεκάθαρα η παρέμβαση  της Εκπαίδευσης στη διαμόρφωση στάσης των νέων όσον αφορά στη Σταδιοδρομία τους. Όμως υπήρξαν και επιπλέον οφέλη προς τους μαθητές, όπως αναφέρεται παρακάτω:

2.      Ποια είναι η ωφέλεια που προκύπτει για τους μαθητές από την υλοποίηση του προγράμματος:

Μπορούμε να αναφερθούμε σε ποικίλης μορφής ωφελημάτων των μαθητών από μια τέτοια διαδικασία.

Κατ’ αρχήν ήλθαν σε επικοινωνία με τους επαγγελματίες, τους οποίους συνάντησαν στους χώρους δουλειάς τους και έτσι τους δόθηκε  η δυνατότητα να βιώσουν το χώρο εργασίας και να συζητήσουν με τους άμεσα εμπλεκόμενους στα συγκεκριμένα επαγγέλματα.

Η εμπλοκή των μαθητών σ΄αυτό ξεκινά από την επικοινωνία τους μαζί τους προκειμένου να κανονίσουν τη συνάντηση.

Έπειτα μπήκαν στη διαδικασία της σύνταξης των ερωτήσεων που θα υπέβαλαν και έτσι πήραν την πρωτοβουλία να σημειώσουν τι τους ενδιαφέρει σε κάθε επάγγελμα.

Με τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν συνέταξαν επαγγελματικές μονογραφίες.

Συζητώντας με τους επαγγελματίες, τους επεσήμαναν τα σημεία στα οποία ήθελαν να εστιαστεί η παρουσίαση των επαγγελμάτων τους.

Έδειξαν μεγάλη προθυμία στην οργάνωση της εκδήλωσης. Έφτιαξαν και κόλλησαν τις αφίσες, έδωσαν τις προσκλήσεις, ετοίμασαν τους φακέλους, ήθελαν να αποτελέσουν τη γραμματεία και να δίνουν τους φακέλους, να παίρνουν τις απουσίες, να συγκεντρώσουν τα ερωτηματολόγια. Φυσικά υπήρξαν και άτομα που όχι μόνο δε συμμετείχαν αλλά προκαλούσαν και προβλήματα κατά την εκδήλωση, ευτυχώς λίγα και « υπεράνω κάθε υποψίας».

Οι μαθητές που ουσιαστικά συμμετείχαν, κατά τη γνώμη μου, είχαν τη δυνατότητα να αναπτύξουν δεξιότητες ζωής, όπως της αυτοπαρουσίασης, της αναζήτησης και χρήσης πληροφοριών, της επικοινωνίας, της οργάνωσης ημερίδων, της ευελιξίας, της οργάνωσης και διαχείρισης του χρόνου ακολουθώντας χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση μιας δράσης.

Η υπεύθυνη:

Θα ήθελα κατ’ αρχήν να αναφερθώ στα εξής: Επειδή κατά τη φετινή σχολική χρονιά ήταν η μόνη Ημέρα Σταδιοδρομίας που έγινε, σκέφτηκα ότι καλό θα ήταν να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές της Γ’ Τάξης σε αυτήν. Αυτό σημαίνει τέσσερα τμήματα ( δυο τμήματα από δυο σχολεία που σχεδόν συστεγάζονται). Επίσης συνεχώς οι μαθητές αναφέρονταν στις περυσινές εκδηλώσεις  που έβλεπαν να γίνονται ως μαθητές της Β΄Τάξης. Αυτό όμως είχε ως αποτέλεσμα κάποιοι που δεν ενδιαφέρονταν για αυτά τα επαγγέλματα ή δεν ενδιαφέρονται γενικά να δημιουργήσουν πρόβλημα.

Επίσης πήρα την πρωτοβουλία, όπως πέρσι να ζητήσω από το Γυμνάσιο Παναριτίου ( ορεινό σχολείο) να φέρουν στην Ημερίδα τους μαθητές της  Γ΄ Τάξης. Όμως οι υπεύθυνοι ξέχασαν να τα φέρουν και αυτό με λύπησε πολύ.

Όσον αφορά στα υπόλοιπα μπορώ να πω, ότι είχα μια ακόμη εμπειρία αυτής της μορφής και μια ακόμη εμπειρία από την αδιαφορία της τοπικής κοινωνίας, αφού οι μόνοι που παραβρέθηκαν από εξωτερικούς του σχολείου παράγοντες ήταν μερικοί εκπαιδευτικοί.

3.      Έχουν σταλεί τα αντίγραφα των παραστατικών που αφορούν στο πρόγραμμα;

Έχουν σταλεί μόνο τα σχετικά με την πρόταση δράσης. Δηλαδή Πρόταση, χρονοδιάγραμμα, πρόγραμμα, δραστηριότητες, υλικό, παραδοτέα, προϋπολογισμός.

 

4.    Γενικές παρατηρήσεις

Η Ημερίδα είχε επιτυχία, όπως σχολιάζεται και από τα ερωτηματολόγια που συγκεντρώθηκαν και όπως παρατήρησα η ίδια. Αυτό ειπώθηκε άλλωστε και στη συνάντηση για την αξιολόγηση της εκδήλωσης. Επισημάνθηκε η ανάρμοστη συμπεριφορά κάποιων μαθητών, που είχε σαν αποτέλεσμα να τους απευθυνθώ με έντονο ύφος.

 

Έτσι σχετικά με τις ερωτήσεις, σημειώνονται τα εξής:

 

Οι περισσότεροι μαθητές θεωρούν ότι η θεματική της ημερίδας ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες τους πολύ. Αυτό το υποστηρίζουν σε μεγαλύτερο βαθμό τα αγόρια και ακόμη περισσότερο τα κορίτσια.

Η οργάνωση της ημερίδας ήταν πολύ καλή και καλή για τους περισσότερους μαθητές αγόρια και κορίτσια.

 Θεωρούν ότι αυτά που άκουσαν ήταν  σημαντικά σε μεγάλο βαθμό. Κάποιοι μαθητές υποστηρίζουν ότι είναι σύγχρονα, ρεαλιστικά, πρακτικά αλλά και κάποιοι άλλοι, πολύ λίγοι, ότι είναι γενικόλογα.

Η δυνατότητα να εκφράσουν τις απόψεις τους ήταν μεγάλη και ικανοποιητική υποστηρίζουν οι περισσότεροι αν και υπάρχουν πολύ λίγοι μαθητές και μαθήτριες που λένε ότι δεν τους δόθηκε καμιά δυνατότητα ή ήταν πολύ μικρή αυτή η δυνατότητα.

Στις παρατηρήσεις σημειώνονται οι εξής παρατηρήσεις:

ü      Ήθελαν και άλλα επαγγέλματα

ü      Τους πείραξε που δεν ήλθε ένας ομιλητής

ü      Ήταν καλή η οργάνωση, ενδιαφέροντα αυτά που ακούστηκαν.

ü      Η φασαρία που έκαναν πολλοί μαθητές

ü      Τα σκουπίδια που άφησαν στο τέλος

ü      Ήταν πρόθυμοι και με καλή διάθεση οι ομιλητές.

Ένα σοβαρό πρόβλημα ήταν η απουσία κάποιου από τους εισηγητές, που προκάλεσε τη διαμαρτυρία μερικών μαθητών, όπως φαίνεται από το ερωτηματολόγιο. Να σημειωθεί εδώ, ότι οι μαθητές είχαν έρθει σε επικοινωνία μαζί του και είχαν κάνει τη σχετική συζήτηση, καθώς επίσης συνέταξαν και επαγγελματική μονογραφία.

Κατά τη φετινή εκδήλωση είχε προγραμματιστεί να συμμετέχει μικρός αριθμός ομιλητών, για να έχουν την άνεση να μιλήσουν περισσότερο και για να μην κουραστούν οι μαθητές, όπως είχε παρατηρηθεί στην περσυνή ημερίδα.

Δυσαρέσκεια προκάλεσε το γεγονός, όπως και πιο πάνω αναφέρθηκε η απουσία του Γυμνασίου Παναριτίου.

Όπως και πέρσι έτσι και φέτος ετοιμάστηκαν βεβαιώσεις  παρακολούθησης που δόθηκαν στους παρευρισκόμενους για να συνηθίζουν σε τέτοιες διαδικασίες. Δόθηκαν επίσης ευχαριστήρια στους εισηγητές, οι οποίοι, να σημειωθεί, ήλθαν αφιλοκερδώς και με πολύ προθυμία να μιλήσουν στους μαθητές.

Μια επισήμανσή μου έχει να κάνει επίσης, με την ευελιξία του προγράμματος, την οποία θεωρώ πάρα πολύ μικρή και τη γραφειοκρατική διαδικασία.

 

Τελικά την εκδήλωση παρακολούθησαν και σύμφωνα με το παρουσιολόγιο:

1ο   Γυμνάσιο:

Αγόρια: 26, Κορίτσια: 24,

2ο Γυμνάσιο:

Αγόρια: 21, Κορίτσια: 25

  Σύνολο:, Αγόρια: 47, Κορίτσια: 49

Ένας μαθητής με δυσλεξία από το 1ο Γυμνάσιο.

Μια μαθήτρια με δυσλεξία και δυο μαθήτριες με μειωμένη νοημοσύνη από το 2ο  Γυμνάσιο.

Οι Διευθυντές των δυο σχολείων.

Μερικοί επαγγελματίες έμειναν μέχρι το τέλος.

Αρκετοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί

 

Για το ΓΡΑΣΕΠ 2ου Γυμνασίου ΞΥλοκάστρου

Η Υπεύθυνη

  Σοφία Γ. Σμυρνή

 Πίσω στις Ημέρες Σταδιοδρομίας