Συνεντεύξεις από "καινοτόμες" επιχειρήσεις

1.  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

Η επιχείρηση ανήκει στις κ.κ.  Φ. Ν. και Ε.Γ. Είναι ατομική επιχείρηση. Η ίδρυσή της έγινε πριν από δυο χρόνια από νέες επαγγελματίες.

Η επιχείρηση έχει αντικείμενό της τη διαφήμιση και την οργάνωση εκδηλώσεων. Είναι ένα δημιουργικό γραφείο που απαντά στις απαιτήσεις του τόπου μας και προσφέρει ένα συγκεντρωτικό πακέτο επικοινωνιακών υπηρεσιών και δημιουργικών υλικών που αποφέρουν κέρδος σε χρόνο και θεμιτό εικαστικό αποτέλεσμα.
Στην επιχείρηση απασχολούνται δυο άτομα  (γυναίκες) αλλά σε περίπτωση φόρτου εργασίας βοηθούν επί πλέον άτομα..
Οι λόγοι για τους οποίους οι ιδιοκτήτριες δημιούργησαν την επιχείρηση αυτή ήταν η ανάγκη που έχει ο τόπος από μια τέτοιου είδους επιχείρηση. Τα κεφάλαια εξασφαλίστηκαν από μια επιδότηση του ΟΑΕΔ για νέους επαγγελματίες επίσης διατέθηκε πολλή προσωπική δουλειά και υπήρχε και το ιδιόκτητο κτίριο. Η επιχείρηση σχεδιάστηκε και χτίστηκε μόνο από τις ιδιοκτήτριες μιας και οι σπουδές τους τις είχαν βοηθήσει. Οι σπουδές των ιδιοκτητριών είναι Διακόσμηση Γραφιστική  η μια και Marketing- Διαφήμιση Οικονομικά η άλλη.
Η επιχείρηση διατηρείται και αναπτύσσεται με πολλή προσωπική εργασία. Γιατί όλα είναι δική τους δουλειά. Τις πρώτες ύλες μόνο παίρνουν απ έξω. Απαιτούνται ο κοινωνικές επαφές, υπομονή, ακολουθούν πάντα τις νέες τάσεις, δεν έχουν ανταγωνισμό και το κέρδος τους προέρχεται από την προσωπική εργασία. Χρησιμοποιούν τις Νέες Τεχνολογίες αλλάαναγκαστικά. 
Η καινοτομία της επιχείρησης είναι ότι αναλαμβάνουν όλο το πακέτο γάμου και βάφτισης αλλά  αυτό γίνεται και μεμονωμένα.
Οι ιδιοκτήτριες είναι μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Ξυλοκάστρου. Προβλέπουν ότι θα υπάρξουν κίνδυνοι ανταγωνισμού στο μέλλον γιατί θα αυξηθούν τέτοιες επιχειρήσεις.
Η κουλτούρα και νοοτροπία των κατοίκων της περιοχής επηρεάζουν την επιχείρηση αφού είναι δύσκολο να καταλάβουν οι άνθρωποι ότι μπορείς να πας σε ένα μόνο κατάστημα και να αγοράσεις όλο το πακέτο μιας εκδήλωσης.
Τα επαγγέλματα που απασχολούν τέτοιες επιχειρήσεις είναι γραφίστες, διακοσμητές, ανθοκόμοι και διαφημιστές.
Κατά τις ιδιοκτήτριες το μυστικό της επιτυχίας τους είναι η ομορφιά της επιχείρησης, η αποκλειστικότητα του είδους στην περιοχή, οι καλές δημόσιες σχέσεις, η διαφορετικότητα καθώς και η συνεχής ανανέωση. Ο τρόπος σκέψης τους και οι ιδέες τους χτίζονται πάνω στις ιδέες των πελατών, οι οποίοι ποτέ δεν παίρνουν ό,τι βλέπουν. Ο σχεδιασμός ενός γάμου ή μιας βάφτισης γίνεται βάσει των χαρακτηριστικών και της ιδιαιτερότητας του πελάτη και έτσι το αποτέλεσμα αρέσει πάντα σ αυτούς, όπως οι ίδιοι λένε. Θα μπορούσαν να γράψουν και βιβλίο με θέμα, πως μπορεί να είναι ο γάμος και η κοινή ζωή του ζευγαριού μετά απ αυτόν, αν περάσουν αρκετά χρόνια μιας και περνούν πολλές ώρες μαζί τους και μελετούν πολλά στοιχεία του χαρακτήρα τους.
Σχετικά με την ύπαρξη προσωπικού χρόνου εκτός εργασίας, οι ιδιοκτήτριες υποστήριξαν ότι λόγω μη σταθερού ωραρίου υπάρχει πρόβλημα για όλους τους εργαζόμενους σε τέτοιες δουλειές.
Είναι μια κερδοφόρα επιχείρηση αλλά όχι όσο θα έπρεπε μιας και πολλοί μεταβαίνουν στην Αθήνα για το γάμο ή τη βάφτιση, πιστεύοντας ότι εκεί θα βρουν κάτι καλύτερο. Θεωρούν οι ιδιοκτήτριες, ότι στην περιοχή μας μόνον επιχειρήσεις που διαπραγματεύονται θέματα πρώτης ανάγκης είναι πολύ επικερδείς. Μια επιχείρηση σαν τη δική τους θεωρείται πολυτελείας. Υπάρχει δυσκολία αποδοχής μιας τέτοιας επιχείρησης από τον κόσμο γιατί δύσκολα κανείς αφήνει το παλιό για να πάει σε κάτι καινούργιο. Χρειάζεται λοιπόν μεγάλη υπομονή. Όσον αφορά στον τρόπο που θα γίνουν ευρύτερα γνωστές, υποστηρίζουν ότι προτιμούν να γίνουν γνωστές από στόμα σε στόμα παρά ξαφνικά να αποκτήσουν μεγάλη φήμη εξ αιτίας άλλης μορφής διαφήμισης, γιατί κατά τη γνώμη τους η διαφήμιση πρέπει να ακολουθεί την επιχείρηση. Έτσι κι αλλιώς στη φάση που βρίσκονται δεν μπορούν να αντέξουν βομβαρδισμό πελατών, μιας και έτσι οι πελάτες δεν θα είναι πολύ προσεγμένοι και έτσι δε θα μείνουν πολύ ευχαριστημένοι κι αυτό είναι κάτι που απεύχονται.
Προσπαθούν να πουλήσουν το προϊόν της επιχείρησής τους και όχι τα ονόματά τους, όπως μας είπαν. Να πείσουν για ένα test drive, όπως είπαν κάτι που εν είναι καθόλου εύκολο. Ένα πρόβλημα που δυσκολεύει το να γίνει γνωστή η επιχείρηση είναι το ότι δε βρίσκεται δίπλα στο δρόμο, αλλά στον πρώτο όροφο μιας μονοκατοικίας, χωρίς μεγάλη βιτρίνα. Πρέπει να επιμείνουν πολύ και να αποκτήσουν την εμπιστοσύνη του κόσμου.
Η συνεργασία και ο συνεταιρισμός επιφέρει κάποιες δυσκολίες συνεννόησης, όχι για τα οικονομικά αλλά για ..άλλα θέματα, όπως για το κορδελάκι της μπομπονιέρας. Πολλές φορές μπορεί να επέρχεται τσακωμός λόγω υπερβολικής κόπωσης ή επειδή βρίσκονται μαζί πολλές ώρες.
Μας αποχαιρέτησαν με το λογότυπο της επιχείρησής τους:

.. γιατί.Κάθε Επαφή Είναι Ευκαιρία Δημιουργίας.....
.Αντιγόνη Σκιαδά
Αναστασία Σκανδάλη

2. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΩΝ 

Η επιχείρηση ανήκει στην κ. Ε. Μ. και το είδος της είναι η παροχή προσωπικού σε πολυκατοικίες και η διαχείριση τους. Η επιχείρηση ξεκίνησε πριν 3,5 χρονιά και με πολύ δουλειά εξελίχθηκε σε μια κερδοφόρα επιχείρηση. Στην επιχείρηση αυτή ασχολούνται ακόμα 3 άτομα από τα οποία τα 2 αποτελούν το συνεργείο και το άλλο βοηθάει στο γραφείο. Το ποσοστό των γυναικών στην επιχείρηση είναι 100% δηλαδή όλοι οι υπάλληλοι είναι γυναίκες. Το επάγγελμα αυτό αρέσει στην ιδιοκτήτρια αν και είναι μια δύσκολη δουλειά διότι είναι κερδοφόρα και έχει προοπτικές. Η επιχείρηση απευθύνεται σε ιδιοκτήτες πολυκατοικιών και δεν υπάρχει καθορισμένο ωράριο. Δεν υπάρχει κάποια σαιζόν με περισσότερη κίνηση. Δεν  χρειάζεται καμιά ειδική παιδεία για να ασχοληθεί κάποιος με το αντικείμενο αυτό. Τέλος τα έσοδα και τα έξοδα της επιχείρησης ικανοποιούν την ιδιοκτήτρια.

  Αντωνακάκη Νάντια
      Γρηγορίου Αλίσια
      Θεοδωρόπουλος Μάνθος  

Πίσω στα περιεχόμενα