1.
Ερωτήσεις για
επίσκεψη σε
επιχειρήσεις
Σε ποιον ανήκει η επιχείρηση.
Ποιο είναι το είδος της επιχείρησης ( κατηγορία οικογενειακή, ατομική, ΕΠΕ κλπ)
Το ιστορικό της επιχείρησης.
Για ποιους λόγους ο/η συγκεκριμένος/συγκεκριμένη επιχειρηματίας αποφάσισε να δημιουργήσει αυτήν την επιχείρηση;
Με ποιον τρόπο εξασφάλισε τα κεφάλαια και τους πόρους για την ίδρυσή της;
Ποιος σχεδίασε την επιχείρηση – Ποιος βοήθησε στην αρχή;
Έχει κάνει ο ιδιοκτήτης/ η ιδιοκτήτρια σχετικές σπουδές ή εργάζεται μόνο με το ένστικτό του/της;
Μήπως κληρονόμησε την επιχείρηση από τους γονείς του/ γονείς της;
Με ποιον τρόπο αυτός διατηρεί και αναπτύσσει την επιχείρησή του/επιχείρησή της;
Χρησιμοποιεί στην επιχείρηση Νέες Τεχνολογίες;
Ποια καινοτομία έχει κάνει στην επιχείρησή του/της την τελευταία διετία;
Ανήκει σε κάποιον σχετικό επαγγελματικό Σύλλογο;
Προβλέπει κινδύνους να απειλούν την επιχείρησή του/ επιχείρησή της στο μέλλον;
Επηρεάζει η κουλτούρα ( ήθη, έθιμα, συνήθειες) της περιοχής την επιχείρησή του/της;
Ποιο είναι το είδος των επαγγελμάτων που απασχολούνται στην επιχείρηση;
Το ποσοστό των γυναικών και το είδος της απασχόλησής τους – εργασίας που επιτελούν στην επιχείρηση.
Πόσα άτομα απασχολούνται στην επιχείρησή του/της;
Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας του/επιτυχίας της;
Ποια
είναι τα
προβλήματα
που συναντούν
οι γυναίκες
και άντρες
επιχειρηματίες
σ’ αυτήν τη
δουλειά;
2. Ερωτήσεις που υποβλήθηκαν σε παλιές επιχειρήσεις
Πότε ιδρύθηκε, από ποιον, πως αποφάσισε ο ιδρυτής να ασχοληθεί με αυτήν την δουλειά;
Τι ακριβώς έκανε τότε ο συγκεκριμένος έμπορος ή βιοτέχνης;
Πως ασφαλιζόταν και από πότε άρχισε να ισχύει η ασφάλιση;
Πως συμπεριφερόταν ο πελάτης και ο έμπορος στον πελάτη τη συγκεκριμένη εποχή ( αν θυμάται).
Τι δυσκολίες συναντούσε ο έμπορος την παλιά εποχή και πως τις αντιμετώπιζε;
Έκανε κάποιες προσπάθειες για προοδεύσει (εξελίξει) την επιχείρησή του;
Ποια εργαλεία χρησιμοποιούσαν τότε και ποια χρησιμοποιούν τώρα στη δουλειά τους;
Πως περιήλθε, πότε και γιατί η επιχείρηση στο σημερινό ιδικτήτη; Ήθελε αυτός να την κληρονομήσει ή αναγκάστηκε;
Πως νιώθει ο νέος επαγγελματίας και σε σχέση με την παλιότερη εποχή, είναι ευχαριστημένος;
Είναι ευχαριστημένος από τη δουλειά του γενικά;
3.
Ερωτήσεις για Επαγγελματικές
Μονογραφίες
1.
Περιγραφή του
επαγγέλματος
a.
Ποιο είναι το
αντικείμενο
της εργασίας
σας; Υπάρχει
εξειδίκευση σ’
αυτή ( τι
ακριβώς κάνει
κανείς σ’ αυτή
τη δουλειά)
b.
Συμμετέχει και
κάποια άλλη
ειδικότητα για
την ολοκλήρωση
του έργου;
c.
Τι ευθύνες έχει
κανείς σ’ αυτή
τη δουλειά;
d.
Τι άλλες
υποχρεώσεις –
καθήκοντα έχει
κανείς σ’ αυτή
τη δουλειά;
e.
Ποια
μεθοδολογία
χρησιμοποιεί
κανείς σ’ αυτή
τη δουλειά;
f.
Τι είδους α)
εργαλεία β)
μηχανές γ)
υλικά
χρησιμοποιεί ο
ίδιος/η ίδια σ’
αυτή τη δουλειά
ή και γενικώς.
g.
Σε ποιους
απευθύνεται το
αντικείμενο ή
προϊόν της
εργασίας σας;
a.
Σε τι είδους
χώρο εργάζεστε;
( εσωτερικός –
εξωτερικός- με
καλό φωτισμό –
καθαρό αέρα-
θόρυβο κλπ);
b.
Ποιο είναι το
ωράριο της
εργασίας σας (
σταθερό –
κυλιόμενο κλπ),
υπάρχουν
υπερωρίες και
αν ναι, είναι η
αμοιβή έξτρα;
c.
Ποια
προβλήματα
αντιμετωπίζετε
στην εργασία
σας εσείς και
γενικά;
d.
Χρησιμοποιείτε
Νέες
Τεχνολογίες π.χ.
Η/Υ στην
εργασία σας και
αν δε
χρησιμοποιείτε
εσείς είναι
συνηθισμένο
γενικά ή όχι
στο επάγγελμά
σας; Σε τι
πιστεύετε ότι
σας εξυπηρετεί
ή θα σας
εξυπηρετούσε
κάτι τέτοιο;
e.
Επικοινωνείτε
με άλλους
επαγγελματίες
του ίδιου ή
διαφορετικού
αντικειμένου
για να ασκείτε
καλύτερα το
επάγγελμά σας;
f.
Έρχεστε γενικά
με πολύ κόσμο
σε επαφή –
επικοινωνία
ασκώντας αυτό
το επάγγελμα;
g.
Είναι
επικίνδυνη
αυτή η δουλειά;
h.
Προβλέπονται
μετακινήσεις
κατά την άσκησή
της;
Β.
Προϋποθέσεις
για την άσκηση
του
επαγγέλματος
a.
Σε ποια
προσωπικά
ενδιαφέροντα
ανταποκρίνεται
αυτή η δουλειά;
b.
Ποιες
ιδιαίτερες
ικανότητες(
αισθητηριακές-νοητικές
–
καλλιτεχνικές-
μηχανικές-
κίνησης-
σωματικές ) προϋποθέτει
αυτή η εργασία; (
νοητικές
σημαίνει
υπολογισμών,
καλή έκφραση με
προφορικό και
γραπτό λόγο,
αντίληψη του
χώρου κ.α.)
c.
Τι δεξιότητες
απαιτούνται
ιδιαίτερα για
την άσκηση του
συγκεκριμένου
επαγγέλματος; (
Δεξιότητες:
επικοινωνίας,
οργάνωσης και
διαχείρισης
του χρόνου,
λήψης απόφασης,
αποδοχής της
καινοτομίας,
ευελιξίας,
αναζήτησης και
χρήσης
πληροφοριών,
συνεργασίας,
προσαρμοστικότητας,
αυτοπαρουσίασης
και άλλες)
d.
Υπάρχει
συγκεκριμένο
όριο ηλικίας
εισόδου στο
συγκεκριμένο
επάγγελμα;
e.
Απαιτείται
γενική μόρφωση
– καλλιέργεια
και δια βίου
εκπαίδευση;
f.
Απαιτούνται
σωματικές και
πνευματικές
αντοχές και
γενικά καλή
υγεία;
a.
Τι είδους
εκπαίδευση
απαιτείται για
αυτή την
εργασία;
b.
Χρειάζεται
γνώση μιας ή
περισσότερων
ξένων γλωσσών;
c.
Ποιες άλλες
γνώσεις
απαιτούνται;
d.
Χρειάζεται
κάποια
επιμόρφωση ή
εξάσκηση για να
ασχοληθείς μ’
αυτή τη δουλειά;
e.
Χρειάζεται
άδεια ασκήσεως
επαγγέλματος ή
πιστοποίηση
από κάποιο
φορέα; (
επαγγελματικά
δικαιώματα).
Γ. Τι προσφέρει
το επάγγελμα
στον
εργαζόμενο
a.
Ποιος είναι ο
μέσος μηνιαίος
μισθός;
b.
Υπάρχουν επί
πλέον αμοιβές; (
πριμ)
c.
Υπάρχουν άλλα
πλεονεκτήματα,
εκτός των
αμοιβών, από
την εργασία
αυτή; ( π.χ. παροχή
αυτοκινήτου,
επιδόματα,
εκπτώσεις κλπ.)
a.
Προβλέπεται
προσφορά
εργασίας στο
επάγγελμα αυτό
στο μέλλον και
μέχρι πότε;
b.
Είναι μόνιμη η
απασχόληση;
Ποια είναι η
μορφή της;
c.
Μπορεί κάποιος
να ασκήσει αυτό
το επάγγελμα ως
ελεύθερος
επαγγελματίας;
d.
Ποιους άλλους
δρόμους μπορεί
να ακολουθήσει
με αφετηρία
αυτό το
επάγγελμα;
e.
Μπορούν οι
δεξιότητες που
απαιτούνται γι’
αυτή τη δουλειά
να
αξιοποιηθούν
σε άλλη
απασχόληση;
f.
Υπάρχει
δυνατότητα
προαγωγής ή
εξέλιξης σ’
αυτή τη δουλειά;
g.
Μπορεί κάποιος
να ασκήσει αυτό
το επάγγελμα
στην πόλη όπου
επιθυμεί να
ζήσει;
h.
Ποιο
προβλέπεται να
είναι το μέλλον
αυτής της
απασχόλησης;