ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ
ΤΩΝ ΣΚΟΠΩΝ ΤΗΣ ΑΡΝΗΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ |
||||||||||||
Κοινωνικό Ενδιαφέρον……………………………………………………………………………………………Μειωμένο
Κοινωνικό Ενδιαφέρον |
||||||||||||
|
|
ΘΕΤΙΚΗ
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ |
ΑΡΝΗΤΙΚΗ
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ |
ΑΡΙΘΜΗΣΗ & ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΚΟΠΩΝ |
||||||||
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ |
ΠΑΘΗΤΙΚΗ |
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ |
ΠΑΘΗΤΙΚΗ |
|||||||||
«επιτυχία» |
|
"ενόχληση"» |
«τεμπελιά» |
I.Άτοπη
προσοχή |
||||||||
|
|
«ανταρσία» |
«πείσμα» |
II. Δύναμη |
||||||||
|
|
«επίδειξη
κακίας» |
«βίαιη
παθητικότητα» |
III. Εκδίκηση |
||||||||
|
|
|
«συμπτώματα
απελπισίας» |
IV. Αίσθημα
ακαταλληλότη- τας» |
||||||||
Κοινωνική
επιτυχία |
|
|
|
Κοινωνική
αποθάρρυνση |
||||||||
Τ Ε Σ Σ Ε Ρ Ε Ι Σ Σ Κ Ο Π Ο Ι |
I.Άτοπη
αναζήτηση προσοχής. Ζητά αποδείξεις
επιδοκιμασίας ή παραδοχής. (
Χαρακτηριστικό σχεδόν γενικό στην
προσχολική ηλικία). Σταματά με την
επίπληξη ή όταν αποσπάσει την προσοχή. Ο ενηλίκος: είναι ενθουσιασμένος με
μια θετική αναζήτηση προσοχής.
Βοηθά , υπενθυμίζει, προτρέπει το
παιδί. «Αισθάνεται ενοχλημένος». |
II.
Επίδειξη δύναμης. Παρόμοια με την άτοπη
αναζήτηση προσοχής, αλλά πιο έντονη. Η
επίπληξη χειροτερεύει τη συμπεριφορά. Ο
ενήλικος: « Αυτό δε θα σου περάσει» |
III.
Εκδίκηση. Επιδιώκει να πληγώσει, γίνεται
μισητός/ή, αντεκδικείται. Ο
ενήλικος: Αισθάνεται βαθιά πληγωμένος
και προσβεβλημένος, αντιπαθεί το παιδί. |
IV.
Επίδειξη ανικανότητας. Προβάλλει μια
πραγματική ή φανταστική ανεπάρκεια για
περισώσει το γόητρό του/της. Ο
ενήλικος: «
Παραιτούμαι»
|
||||||||
|