Στοιχεία
από το Πρόγραμμα « ’ρτεμις» για την
προώθηση του Επαγγελματικού
Προσανατολισμού των γυναικών
Διδάγματα από την
Εμπειρία των 24 Γυναικών της "ΑΡΤΕΜΙΣ"
....και
ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ
Αντιλήψεις
για το επάγγελμα και τη σταδιοδρομία των 24
γυναικών
Αν
υπάρχει ένα σημείο στο οποίο συμφωνούν και
οι 24 γυναίκες, είναι η ικανοποίηση από το
επάγγελμά τους και την πορεία τους και η αγάπη
τους για τη δουλειά τους. Περιγράφοντας
τη σχέση τους μ αυτή, μιλούν για μεράκι,
για αγάπη, για χάδι, για περηφάνια, για τη
βαθιά κάλυψη των προσωπικών αναγκών τους
που επιτυγχάνουν μέσα από αυτήν. Δεν μπορεί
ίσως να τονιστεί αρκετά το πόσο είναι
σημαντικό να μας αρέσει αυτό που κάνουμε.
Πολλές φορές η επαγγελματική επιλογή
στηρίζεται σε στοιχεία όπως το επάγγελμα
των γονέων, οι οικογενειακές αντιλήψεις για
την επαγγελματική αποκατάσταση ή
αποσπασματικές και συχνά μη - πραγματικές
πληροφορίες για ένα επάγγελμα. Τέτοιες
επιλογές συχνά καταλήγουν σε αδιέξοδο
διότι δε λαμβάνουν υπόψη τις πραγματικές
κλίσεις και επιθυμίες του κάθε ατόμου. Τα
πορτρέτα των 24 γυναικών αποδεικνύουν με
κάθε τρόπο ότι ο συγκερασμός των κλίσεων
και των επιθυμιών είναι η "συνταγή" για
την απαρχή μιας επιτυχημένης
επαγγελματικής πορείας.
Μέσα
από τη δουλειά τους καλύπτουν ανάγκες για
καλλιτεχνική έκφραση, για κίνηση και
ζωντάνια, για ανθρώπινη επαφή, για δημιουργικότητα
κάθε μορφής, για οργάνωση, για αυτονομία
και ελευθερία, για επιρροή και
αποφασιστικότητα, για χρησιμοποίηση τόσο
του μυαλού όσο και των χεριών τους. Πρέπει
να διευκρινίσουμε εδώ ότι η
δημιουργικότητα, που για πολλές γυναίκες
αποτελεί σημαντικό συστατικό της
ικανοποίησης που παίρνουν από τη δουλειά
τους, δεν νοείται μόνο στον καλλιτεχνικό
χώρο, όπως είναι η φωτογραφία ή η κατασκευή
κοσμημάτων και γλυπτών. Δημιουργικότητα, με
την έννοια του συνδυασμού γνώσεων,
φαντασίας και πρωτοβουλίας, απαιτείται και
για τη σύλληψη νόστιμων συνταγών στο
εστιατόριο της Χρυσάνθης, και για την σωστή
λύση των προβλημάτων μιας ηλεκτρολογικής
εγκατάστασης στη δουλειά της Αναστασίας,
αλλά και για την εύρεση των κατάλληλων για
κάθε πελάτη συνδυασμών επενδυτικών σχεδίων
ή λογισμικών εφαρμογών από τη Σοφία και τη
Μαίρη αντίστοιχα. Επιπλέον, η
δημιουργικότητα, μαζί με την
προσαρμοστικότητα στις αλλαγές, την αντοχή
στην πίεση και τη δυνατότητα λήψης έγκαιρων
και σταθμισμένων αποφάσεων είναι από τα
βασικά στοιχεία της επιχειρηματικότητας,
που αποτελεί πεδίο δράσης των περισσότερων
από τις 24 γυναίκες, είτε ως
αυτοαπασχολούμενες ελεύθεροι
επαγγελματίες είτε ως επιχειρηματίες.
Το
άλλο ατομικό χαρακτηριστικό που τονίζουν
οι περισσότερες από τις 24 γυναίκες είναι η διάθεση
για σκληρή δουλειά σε συνδυασμό με
επιμονή, συνέπεια και πειθαρχία. Η σκληρή
δουλειά απαιτείται - όπως εξηγούν οι ίδιες -
στην αρχή μιας πορείας, για την απόκτηση των
γνώσεων και των εμπειριών, ώστε να
αποδείξουν στο περιβάλλον τους, το
οικογενειακό ή το ευρύτερο κοινωνικό -
επαγγελματικό, ότι πράγματι είναι ικανές να
ασκήσουν το συγκεκριμένο επάγγελμα.
Απαιτείται όμως και στη συνέχεια, για να "κυνηγούν
τη δουλειά", για να διευρύνουν τις
γνώσεις τους, για να αναλαμβάνουν νέα έργα,
ευθύνες και πρωτοβουλίες. Στις
περισσότερες περιπτώσεις, η σκληρή δουλειά
σημαίνει πολύωρη απασχόληση, σημαντικές
παραχωρήσεις στον προσωπικό και
οικογενειακό χρόνο και γενικότερη οργάνωση
της ζωής γύρω από τον επαγγελματικό στόχο.
Όπως υπογραμμίζουν κάποιες, η ύπαρξη
εσωτερικής πειθαρχίας βοηθά τόσο τη
δυνατότητα και τη διάθεση για σκληρή
δουλειά, όσο και τον συντονισμό των
διαφόρων δραστηριοτήτων με σκοπό την
επίτευξη συγκεκριμένων στόχων. Ακριβώς
δηλαδή η πειθαρχία περιορίζει την επίδραση
των τυχαίων γεγονότων που θα προωθήσουν ή
θα εμποδίσουν την πορεία της εξέλιξης. Η
επιμονή να προχωρήσουν, να μάθουν, να
καταξιωθούν ή να διατηρήσουν αυτά που έχουν
επιτύχει, είναι, τέλος, ο άλλος παράγοντας
που χρωματίζει την όρεξή τους για δουλειά,
επιτρέποντάς τους να αντλούν κάθε φορά τα
σημαντικά και χρήσιμα στοιχεία από την
εμπειρία τους.
Ένας
ακόμη κοινός παράγοντας επιτυχίας, που
επισημαίνουν σχεδόν όλες οι γυναίκες, είναι
οι επαρκείς γνώσεις γύρω από το
αντικείμενό τους. Με την λέξη "γνώσεις"
υποδηλώνονται τόσο οι βασικές,
πανεπιστημιακές ή επαγγελματικές ή/και
μεταπτυχιακές σπουδές, αλλά και η συνεχής
ενημέρωση, η μελέτη, η συστηματική άντληση
γνώσεων μέσα από την εμπειρία. Για όσες
μάλιστα ασχολούνται με τομείς που
υφίστανται μεγάλες τεχνολογικές αλλαγές, η
ανάγκη για συνεχή βελτίωση και
επικαιροποίηση των γνώσεών τους γίνεται
πλέον υποχρέωση, χωρίς την εκπλήρωση της
οποίας δεν είναι δυνατή η συνέχιση της
εξέλιξής τους. Ανεξάρτητα από το αν οι
γνώσεις τους για τη δουλειά τους
αποκτήθηκαν μέσα από τυπική εκπαίδευση ή
εμπειρικά, στην αρχή ή κατά τη διάρκεια της
πορείας τους, οι επαγγελματίες συμφωνούν
ότι χωρίς αυτές δεν θα μπορούσαν να έχουν
επιτύχει, όσο κι αν στηριζόντουσαν στις
ατομικές τους ικανότητες. Ειδικά εκείνες
που απόκτησαν τις γνώσεις αυτές μέσα από
πρακτική μαθητεία και χωρίς ποτέ να
παρακολουθήσουν ένα σχετικό κύκλο σπουδών,
διευκρινίζουν ότι η πορεία τους θα ήταν
πιθανότατα ταχύτερη και ίσως ευκολότερη, αν
είχαν την ευκαιρία να σπουδάσουν πάνω στο
αντικείμενό τους.
Παρόλες
τις πολύ μεγάλες διαφορές μεταξύ τους σε
είδος δουλειάς, επίπεδο σπουδών και ηλικία,
τα στοιχεία που οι ίδιες θεωρούν παράγοντες
επιτυχίας είναι:
Οι
ουσιαστικές γνώσεις γύρω από το
αντικείμενο.
Η
αγάπη για το αντικείμενο, "ο έρωτας
για τη δουλειά" όπως λέει η Ευτυχία, να
"μαγεύεσαι από αυτό", σύμφωνα με τα
λόγια της Γεωργίας.
Η
αυτοπεποίθηση, η εμπιστοσύνη στον εαυτό
σου και στις ικανότητες σου, είναι
ιδιαίτερα σημαντικό για μια γυναίκα που
θέλει να καταξιωθεί σε ανδροκρατούμενους
χώρους.
Ο
επαγγελματισμός, δηλαδή η σοβαρότητα
και η συνέπεια με την οποία αντιμετωπίζει ο
εργαζόμενος τις απαιτήσεις του
επαγγελματικού του περιβάλλοντος, είτε
αφορούν στην ποιότητα της δουλειάς του,
είτε στις διαπροσωπικές σχέσεις είτε στον
ίδιο του τον εαυτό.
Το
άλλο στοιχείο που τονίζουν οι περισσότερες
από τις 24 γυναίκες είναι η διάθεση για
σκληρή δουλειά. Η σκληρή δουλειά
απαιτείται - όπως εξηγούν οι ίδιες - στην
αρχή μιας πορείας, για την απόκτηση των
γνώσεων και των εμπειριών. Απαιτείται όμως
και στη συνέχεια, για να "κυνηγούν τη
δουλειά", για να διευρύνουν τις γνώσεις
τους, για να αναλαμβάνουν νέα έργα, ευθύνες
και πρωτοβουλίες. Η επιμονή να προχωρήσουν,
να μάθουν, να καταξιωθούν ή να διατηρήσουν
αυτά που έχουν επιτύχει, είναι, τέλος, ο
άλλος παράγοντας που χρωματίζει την όρεξή
τους για δουλειά, επιτρέποντάς τους να
αντλούν κάθε φορά τα σημαντικά και χρήσιμα
στοιχεία από την εμπειρία τους.
Ιδιαίτερη
έμφαση δίνουν όλες στη δημιουργικότητα
κάθε μορφής, για χρησιμοποίηση τόσο του
μυαλού όσο και των χεριών τους.
Δημιουργικότητα, με την έννοια του
συνδυασμού γνώσεων, φαντασίας και
πρωτοβουλίας, απαιτείται και για τη σύλληψη
νόστιμων συνταγών στο εστιατόριο της
Χρυσάνθης, και για την σωστή λύση των
προβλημάτων μιας ηλεκτρολογικής
εγκατάστασης στη δουλειά της Αναστασίας,
αλλά και για την εύρεση των κατάλληλων για
κάθε πελάτη συνδυασμών επενδυτικών σχεδίων
ή λογισμικών εφαρμογών από τη Σοφία και τη
Μαίρη αντίστοιχα.
Επιπλέον,
η δημιουργικότητα, μαζί με την
προσαρμοστικότητα στις αλλαγές, την αντοχή
στην πίεση και τη δυνατότητα λήψης έγκαιρων
και σταθμισμένων αποφάσεων είναι από τα
βασικά στοιχεία της επιχειρηματικότητας,
που αποτελεί πεδίο δράσης των περισσότερων
από τις 24 γυναίκες, είτε ως
αυτοαπασχολούμενες ελεύθεροι
επαγγελματίες είτε ως επιχειρηματίες.
Δεξιότητες
απαραίτητες για την επαγγελματική
αποκατάσταση
Όλοι
οι νέοι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το επίπεδο
σπουδών τους και το επάγγελμά τους, πρέπει
να διαθέτουν ορισμένες βασικές δεξιότητες/
ικανότητες. Οι δεξιότητες αυτές είναι τόσο
σημαντικές για την επαγγελματική
αποκατάσταση ώστε να ονομάζονται διεθνώς δεξιότητες
ζωής. Χωρίζονται σε δύο μεγάλες
κατηγορίες :
Η
ομάδα αυτή των δεξιοτήτων επιτρέπει στον
εργαζόμενο να ενημερώνει και να
ενημερώνεται, να μαθαίνει και να διδάσκει,
να είναι ένας έντιμος και δυναμικός
εργαζόμενος για το δικό του καλό αλλά και
της επιχείρησης και περιλαμβάνει τις
παρακάτω δεξιότητες:
Επικοινωνίας:
να είναι ικανός/η να ακούει, να ερμηνεύει
και να απαντά σε προφορικά μηνύματα, να
οργανώνει τη σκέψη του και να μεταδίδει
προφορικά τις ιδέες του/της
Συνεργασίας:
να εργάζεται σε ομάδα και να συμβάλλει στη
συλλογική προσπάθεια
Ηγεσίας:
να υποστηρίζει τη θέση του, να πείθει άλλους,
να αμφισβητεί καθιερωμένες θέσεις και
διαδικασίες
Διαπραγμάτευσης:
να συζητάει και να επεξεργάζεται λύσεις και
συμφωνίες που εξισορροπούν διαφορετικά
συμφέροντα.
Αυτοπεποίθηση:
να έχει εμπιστοσύνη και να εκτιμά τον εαυτό
του/της, να διεκδικεί τα δικαιώματά του/της.
Εντιμότητα-
Υπευθυνότητα:
να έχει ήθος, να επιδιώκει την επιτυχία των
στόχων του με συνέπεια και ευθύνη.
Οι
Δεξιότητες σε σχέση με τη διαχείριση
Πληροφοριών και την Τεχνολογία.
Οι
ηλεκτρονικοί υπολογιστές αλλά και η
τεχνολογία γενικότερα δεν χαρακτηρίζουν
πια μόνο το βιομηχανικό τομέα αλλά έχουν
διεισδύσει σε όλα τα επαγγέλματα: κοινωνικά,
καλλιτεχνικά, διοικητικά, κτλ. Η συμφιλίωση
και η εξοικείωση μ' αυτή είναι παράγοντας
επαγγελματικής επιτυχίας. Αυτές οι
δεξιότητες περιλαμβάνουν :
Την
ικανότητα να συλλέγει και να χρησιμοποιεί
πληροφορίες:
δηλαδή να συγκεντρώνει, επεξεργάζεται,
αξιολογεί, οργανώνει και μεταδίδει
πληροφορίες.
Την
ικανότητα να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικούς
υπολογιστές για την επεξεργασία
πληροφοριών.
Την
ικανότητα να χρησιμοποιεί διάφορα είδη
τεχνολογίας στην εργασία του:
να επιλέγει τα κατάλληλα εργαλεία,
υπολογιστές και άλλο εξοπλισμό, να τα
εφαρμόζει στην εργασία του, να προλαμβάνει,
εντοπίζει και επιλύει προβλήματα με την
τεχνολογία.
Πρακτικές Συμβουλές
Ο
επαγγελματικός προσανατολισμός δεν είναι
ένα στιγμιαίο γεγονός αλλά μια συνεχής
διαδικασία, μια σειρά
επιλογών και αποφάσεων. Υπάρχουν βέβαια
κάποια στάδια κρίσιμα για την
επαγγελματική απόφαση τα οποία πρέπει να
αξιοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο. Τίποτε
όμως δεν τελειώνει, τίποτε δεν κλείνει
οριστικά μια δεδομένη στιγμή. Υπάρχουν
πάντα καινούργιες ευκαιρίες και
δυνατότητες προσαρμογών όταν μια
προηγούμενη απόφασή μας δε μας ικανοποιεί,
φτάνει να μαθαίνουμε από την εμπειρία μας,
να είμαστε σε εγρήγορση και να αξιοποιούμε
τις ευκαιρίες. Μελετώντας τις μαρτυρίες των
επιτυχημένων γυναικών διαπιστώνουμε ότι
μόνο 7 από τις 24 γυναίκες είχαν αποφασίσει
να ασχοληθούν με το σημερινό τους επάγγελμα
όταν ήταν μαθήτριες. Οι επαγγελματικές τους
διαδρομές ήταν πολύ διαφορετικές. ’λλες
διάλεξαν σπουδές και στη συνέχεια
επάγγελμα, άλλες έκαναν σπουδές και τελικά
διάλεξαν να κάνουν τελείως διαφορετικό
επάγγελμα, άλλες πάλι πρώτα απέκτησαν την
εμπειρία σε ένα επάγγελμα και μετά έκαναν
τις κατάλληλες σπουδές.
Οι
άνθρωποι δεν είναι φτιαγμένοι για ένα μόνο
επάγγελμα. Διαθέτουν
ποικιλία χαρακτηριστικών τα οποία μπορεί
να συνδυαστούν με διάφορους τρόπους και να
ταιριάζουν σε πολλά επαγγέλματα. Αυτό
βέβαια με κανένα τρόπο δεν σημαίνει ότι δεν
πρέπει να εξερευνήσουμε τον εαυτό μας και
τα επαγγέλματα για να βρούμε τι μας
ταιριάζει περισσότερο ούτε ακόμη ότι μας
ταιριάζουν όλα τα επαγγέλματα. Σημαίνει
απλά ότι η ανθρώπινη προσωπικότητα έχει
πολλές πτυχές και μπορεί να επιτύχει σε
διάφορους τομείς. Γιαυτό εξάλλου καμία φορά,
αν και είμαστε επιτυχημένοι σε ένα τομέα (όπως
συμβαίνει με 5 από τις 24 γυναίκες),
λαχταρούμε να είχαμε σταδιοδρομήσει σε
έναν άλλο.
Η
επιδίωξη ποικίλων εμπειριών
είναι καθοριστικός παράγοντας τόσο για την
εκλογή επαγγέλματος όσο και για την
επαγγελματική επιτυχία. Λέγοντας εμπειρία
εννοούμε την ενασχόληση με διάφορα
αντικείμενα καθώς και την εργασία,
αμειβόμενη ή μη, σε ποικίλους εργασιακούς
χώρους. Η σημασία αυτού του παράγοντα συχνά
υποτιμάται από το σχολικό σύστημα αλλά και
από την οικογένεια.
Η
εμπειρία σε διάφορα αντικείμενα δίνει την
ευκαιρία στο νεαρό άτομο να εξερευνήσει
πρακτικά/βιωματικά τα ενδιαφέροντα και τις
κλίσεις του και έτσι διευκολύνει την
επαγγελματική του εκλογή.
Πέρα
από αυτό, μέσα από την εμπειρία το άτομο
αποκτά γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες
πολύτιμες τις οποίες μεταφέρει σε
οποιοδήποτε επάγγελμα ασκήσει. Οι
επιχειρήσεις δύσκολα προσλαμβάνουν κάποιο
άτομο που δεν έχει επαγγελματική εμπειρία,
ακόμη και όταν έχει κάνει πολύ καλές
σπουδές.
Επιπλέον
η εμπειρία διευκολύνει πολύ να εμπεδωθούν
οι θεωρητικές γνώσεις. Γιαυτό δεν είναι
λίγα τα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια που θεωρούν
την επαγγελματική εμπειρία προϋπόθεση για
να δεχτούν ένα νέο για μεταπτυχιακές
σπουδές.
Όλες
σχεδόν οι γυναίκες του Οδηγού " ΑΡΤΕΜΙΣ"
είχαν ενασχόληση με διάφορα αντικείμενα ή
εργασίες πριν την επιλογή του τωρινού
επαγγέλματός τους.
Οι
σπουδές σε ένα τομέα έχουν τεράστια σημασία,
αλλά τις περισσότερες φορές, είναι το
θεμέλιο πάνω στο οποίο κτίζεται η
σταδιοδρομία και όχι ο μόνος παράγοντας
που καθορίζει το συγκεκριμένο επάγγελμα
που θα ακολουθήσει κάποιος. Αυτό, εξαρτάται
από τις εκάστοτε ευκαιρίες, την αγορά
εργασίας, σε συνδυασμό πάντοτε με τις
επαγγελματικές μας προτιμήσεις. Πολύ συχνά
άνθρωποι που έχουν κάνει τις ίδιες ακριβώς
σπουδές ακολουθούν τελείως διαφορετικές
σταδιοδρομίες. Αυτό αποκτά ιδιαίτερη
βαρύτητα σε μια εποχή ανεργίας και συνεχών
αλλαγών.
Η
ανάλυση των περιπτώσεων των 24 γυναικών
ενισχύει αυτή την άποψη.
Σε
στενή σχέση με τα παραπάνω είναι η
ετοιμότητα για εξέλιξη και αλλαγή που
πρέπει να διακρίνει κάθε άτομο. Στην εποχή
μας η επιλογή σπουδών ή επαγγέλματος δεν
πρέπει να είναι δεσμευτική για το άτομο. Η
αλλαγή επαγγέλματος, εφόσον γίνεται μετά
από προσεκτική μελέτη της κατάστασης,
λαμβάνοντας υπ'όψη τα εφόδια που διαθέτει
το άτομο καθώς και τις φιλοδοξίες του, σε
συνάρτηση πάντα με τις ευκαιρίες που
υπάρχουν, είναι θετική και απαιτεί
προσαρμοστικότητα.
Ο
συνδυασμός γνώσεων και πρακτικών
δεξιοτήτων από διάφορους τομείς
εξασφαλίζει καλύτερη σταδιοδρομία
από ό,τι η μονόπλευρη γνώση. Η ουσιαστική
γνώση ενός αντικειμένου έχει κεφαλαιώδη
σημασία για την επαγγελματική αποκατάσταση
αλλά δεν αρκεί. Οι σημερινές περιστάσεις
απαιτούν ευρύτητα και ευελιξία που
διασφαλίζεται καλύτερα μέσα από συνδυασμό
γνώσεων και πρακτικών δεξιοτήτων από
διαφορετικούς τομείς. Για παράδειγμα ένας
μηχανικός θα σταδιοδρομήσει ευκολότερα αν,
πέρα από τις βασικές του επαγγελματικές
γνώσεις, συνδυάζει και γνώσεις διοίκησης
και οικονομικής διαχείρισης. Ένας
ψυχολόγος θα έχει ευκολότερη αποκατάσταση,
αν, πέρα από την επιστημονική του γνώση,
χειρίζεται πολύ καλά ηλεκτρονικό
υπολογιστή και γνωρίζει άριστα μια ξένη
γλώσσα.
Για
το λόγο αυτό και πολλά εκπαιδευτικά
συστήματα έχουν θεσπίσει συνδυασμούς
σπουδών σε διαφορετικά αντικείμενα.
Η
συνεχής ενημέρωση για τις εξελίξεις στο
επάγγελμα που ασκεί
κάποιος, μέσα από αυτοενημέρωση,
παρακολούθηση επιμορφωτικών σεμιναρίων
κλπ είναι παράγοντας κλειδί για την
επαγγελματική επιτυχία. Όλες οι γυναίκες
του Οδηγού τονίζουν τη σημασία της συνεχούς
ενημέρωσης για την επαγγελματική τους
επιτυχία. Είναι εξάλλου γνωστό, ότι οι
γρήγορες αλλαγές στην τεχνολογία και στη
γνώση γενικότερα απαιτούν συνεχή
παρακολούθηση των εξελίξεων.
Η
ύπαρξη σχεδίων και στόχων είναι βασικός
παράγοντας για την επαγγελματική επιτυχία
ακόμη και όταν κάποιος θεωρείται ήδη
αποκαταστημένος και επιτυχημένος. "Για
το πλοίο που δεν έχει προορισμό κανένας
άνεμος δεν είναι ούριος". Το γνωμικό αυτό
είναι ιδιαίτερα επίκαιρο σε εποχές
δύσκολες όπως οι σημερινές. Και ισχύει τόσο
για νέους που βρίσκονται στην αρχή της
σταδιοδρομίας τους, όσο και για άτομα ήδη
ενταγμένα στην αγορά εργασίας.
Η
ανάπτυξη επιχειρηματικού πνεύματος
και ανάλογων ικανοτήτων είναι στοιχείο που
διευκολύνει σημαντικά την επαγγελματική
αποκατάσταση. Λέγοντας επιχειρηματικό
πνεύμα εννοούμε τη διάθεση και τις
ικανότητες να αξιοποιήσεις τις γνώσεις και
δεξιότητες που διαθέτεις, σύμφωνα με τις
ανάγκες της αγοράς, ώστε να σου αποφέρουν
οικονομικό όφελος.
Σε
εποχές κρίσης, η επιχειρηματική
δημιουργικότητα θεωρείται θετικό στοιχείο
για την επαγγελματική αποκατάσταση. Ας μη
ξεχνάμε ότι οι μεγαλύτεροι επιχειρηματίες
γεννήθηκαν σε πολύ δύσκολους καιρούς.
ΠΗΓΕΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Πληροφορίες
για την εκπαίδευση, την κατάρτιση και την
απασχόληση στην Γερμανία μπορεί να πάρει
κανείς από τα Γραφεία Απασχόλησης (Arbeitsamter),
τα οποία είναι υπεύθυνα για την ανταλλαγή
πληροφοριών με τα άλλα Κράτη Μέλη της
Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα κέντρα αυτά υπάγονται
στο Ομοσπονδιακό Ιδρυμα Απασχόλησης (BA -
Bundesanstalt fur Arbeit. Κάθε γραφείο συνδέεται με ένα
Κράτος Μέλος και συγκεκριμένα:
Γραφεία
Απασχόλησης
|
Χώρες
|
Aachen
|
Βέλγιο
|
Bremen
|
Ηνωμένο
Βασίλειο/Ιρλανδία
|
Flensburg
|
Δανία
|
Frankfurt
am Main
|
Ισπανία
|
Hamburg
|
Πορτογαλία
|
Munchen
|
Ιταλία
|
Nurnberg
|
Ελλάς
|
Rastatt
|
Γαλλία
|
Rheine
|
Κάτω
Χώρες
|
Trier
|
Λουξεμβούργο
|
Επίσης,
άλλες πηγές πληροφοριών είναι:
- Ομοσπονδιακό
Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών
Υποθέσεων (BΜΑ - Bundesministerium fur Arbeit und Soziolordnung).
Τηλέφωνο: 0049 228-5270, φαξ: 0049
228-5272965
- Ομοσπονδιακό
Υπουργείο Παιδείας και Επιστήμης (BMBW -
Bundesministerium fur Bildung und Wissenschaft). Τηλέφωνο:
0049 228-570
, φαξ: 0049 228-572096
- Ομοσπονδιακό
Ίδρυμα Απασχόλησης (BA - Bundesanstalt fur Arbeit): Σε
αυτό ανήκει από το νόμο η κύρια ευθύνη για
τον επαγγελματικό προσανατολισμό και την
παροχή θέσεων κατάρτισης καθώς επίσης
και την τοποθέτηση στην εργασία. Tηλέφωνο:
0049 911-1790, φαξ: 0049
911-1792123
- Ομοσπονδιακό
Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (BIBB
- Bundesinstitut fur Berufsbildung): Πρόκειται για
υπηρεσία του Ομοσπονδιακού Υπουργείου
Παιδείας και Επιστήμης. Τηλέφωνο: 0049 30-86430,
φαξ: 0049
30-86432455
- Επιτροπή
Ομοσπονδιακών Κρατιδίων για τον
Εκπαιδευτικό Προγραμματισμό και τη
Χορηγία Έρευνας (BLK - Bund-Lander-Kommission fur
Bildungsplanung und Forschungsforderung). Τηλέφωνο: 0049 228-54020,
φαξ: 0049
228-5402150
- Γερμανική
Υπηρεσία Ακαδημαϊκών Ανταλλαγών (DAAD -
Deutscher Akademischer Austauschdienst): Κεντρική υπηρεσία
στους τομείς της πληροφόρησης, της
τεκμηρίωσης και της ανταλλαγής
ακαδημαϊκού προσωπικού και φοιτητών με
το εξωτερικό. Τηλέφωνο: 0049 228-8820, φαξ: 0049
228-882444
- Ινστιτούτο
Γκαίτε (Goethe Institut): Οργανώνει μαθήματα και
πολιτιστικά δρώμενα με σκοπό την
προώθηση της Γερμανικής γλώσσας και
κουλτούρας. Τηλέφωνο: 0049 89-159210, φαξ: 0049
89-15921450
- Μόνιμη
Σύνοδος των Υπουργών Παιδείας και
Πολιτιστικών Υποθέσεων των Κρατιδίων του
Ομοσπονδιακού Κράτους της Γερμανίας (KMK -
Standige Konferenz der Kultusminister der Lander in der Bundesrepublik
Deutschland): Έχει την ευθύνη για τις αποφάσεις
που αφορούν στην ισοτιμία και την
αξιολόγηση των ξένων τίτλων. Τηλέφωνο 0049 228-5010,
φαξ: 0049 228-501301
- Κεντρική
υπηρεσία για την Κατανομή Μαθητικών
Θέσεων (ZVS - Zentralestelle fur die Vergabe von Studienplatzen):
Κεντρική υπηρεσία για την κατανομή
θέσεων σε πανεπιστημιακά προγράμματα στη
Γερμανία. Τηλέφωνο: 0049 231-10811, φαξ: 0049
231-1081203
- Ινστιτούτο
για την Έρευνα της Αγοράς Εργασίας και τα
Επαγγέλματα του Ομοσπονδιακού Ιδρύματος
Απασχόλησης (Institut fur Arbeitsmarkt und Berufsforschnung der
Bundsanstalt fur Arbeit). Τηλέφωνο: 0049 911-1790, φαξ: 0049
911-1793258
- Κεντρικό
Γραφείο Τοποθέτησης στην Εργασία (Zentralstelle
fur Arbeitsvermittlung). Τηλέφωνο: 0049 69-71110, φαξ: 0049
69-71111555
- Κέντρα
Πληροφοριών για τα Επαγγέλματα (Berufsinformationszentrun
- BIZ): Είναι υπηρεσία του Ομοσπονδιακού
Ιδρύματος Απασχόλησης, βρίσκονται στα
γραφεία απασχόλησης και δίνουν
πληροφορίες για την κατάρτιση, τα
επαγγέλματα, τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση
και την αγορά εργασίας.
Οδηγοί
και εκδόσεις
- Εργασίες
Σήμερα (Beruf Aktuell): έκδοση από το
Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Απασχόλησης (ΒΑ),
Νυρεμβέργη. Περιλαμβάνει περιγραφές
επαγγελμάτων που απαιτούν μαθητεία με
βάση το νόμο για την επαγγελματική
κατάρτιση καθώς και για τα επαγγέλματα
που απαιτούν κατάρτιση σε Επαγγελματικό
Κολέγιο (Berufsfachschule), Τεχνικό Κολέγιο (Fachschule)
ή Ανώτατο Τεχνικό Κολέγιο (Fachhochschule).
Καλύπτει επίσης επαγγέλματα διοίκησης.
Ανανεώνεται κάθε χρόνο και διατίθεται
δωρεάν στα Γραφεία Απασχόλησης.
- Επιλογή
Σπουδών και Σταδιοδρομίας (Studien - und Berufswahl):
έκδοση του BLK και του BA, του εκδοτικού
οίκου K.H. Bock. Οδηγός για τα Ανώτατα Τεχνικά
Κολέγια και το πανεπιστήμιο καθώς και για
τα προγράμματα σπουδών που προσφέρουν.
Περιέχει επίσης πληροφορίες σε σχέση με
την απασχόληση των αποφοίτων.
Ανανεώνεται κάθε χρόνο.
- Αντιπροσωπείες
για Επαγγελματική Εκπαίδευση (EBB - Einrichtungen
zur Beruflichen Bildung): Εκδίδεται από το ΒΑ.
Πρόκειται για 24τομη εργασία αναφοράς με
πληροφορίες για την επαγγελματική
κατάρτιση στο σχολείο και για
συνεχιζόμενη εκπαίδευση. Ανανεώνεται
κάθε χρόνο.
- Εκπαίδευση
και Επιστήμη στη Δυτική Γερμανία (Bildung und
Wissenschaft in Deurschland West): Διατίθεται από Federal
Gazette Publishing House, Cologne. Είναι ένας οδηγός για
το εκπαιδευτικό σύστημα που καλύπτει το
σχολικό σύστημα, την επαγγελματική
κατάρτιση, την ανώτατη εκπαίδευση, την
ιδιωτική εκπαίδευση και την περαιτέρω
εκπαίδευση.
- Σπουδάζοντας
στην Ευρώπη (Studieren in Europa): Εκδίδεται από
την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και διατίθεται
από το Federal Gazette Publishing House.
- Έκθεση
για την Επαγγελματική Κατάρτιση (Berufsbildungbericht):
Εκδίδεται επίσης από το Ομοσπονδιακό
Υπουργείο Παιδείας και Επιστήμης (BMBW) και
διατίθεται από τον εκδοτικό οίκο K.H. Bock.
- Κατάρτιση
και Επάγγελμα (Ausbildung und Beruf): Εκδίδεται και
διατίθεται από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο
Παιδείας και Επιστήμης (BMBW). Πρόκειται για
έναν οδηγό που αφορά στις ρυθμίσεις που
καλύπτουν την επαγγελματική κατάρτιση.
- Ομοσπονδιακός
νόμος για την Επιδότηση της Κατάρτισης (BAFoG
- Bundesausbildungsforderungshesetz): Εκδίδεται από την
Ένωση Γερμανών Σπουδαστών και διατίθεται
μέσω του εκδοτικού οίκου K.H. Bock. Περιέχει
πληροφορίες για την πρόνοια και τις
επιδοτήσεις των σπουδαστών.
- Νόμος
και Παραδείγματα (BAFoG 1992/93 Gesetz und Beispiele):
Εκδίδεται από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο
Παιδείας και Επιστήμης (BMBW) και περιέχει
πληροφορίες για επιδοτήσεις κατάρτισης.
- Τι;
Πόσο; Ποιος; (Was? Wieviel? Wer?): Εκδίδεται από το
Ομοσπονδιακό Ιδρυμα για την Απασχόληση.
Πρόκειται για έναν οδηγό οικονομικής
βοήθειας από το Γραφείο Απασχόλησης.
- Κάντο
σωστά (Mach's richtig): Εκδίδεται και διατίθεται
κάθε χρόνο από το Ομοσπονδιακό Ίδρυμα
Απασχόλησης. Περιέχει πληροφορίες για
την επιλογή σταδιοδρομίας για μαθητές
του σύγχρονου δευτεροβάθμιου σχολείου
και του δευτεροβάθμιου σχολείου.
- Περιοδικό
Επιλογής Σταδιοδρομίας (abi - Berufswahlmagazin):
Πρόκειται για μηνιαία έκδοση του
Ομοσπονδιακού Ιδρύματος Απασχόλησης (ΒΑ)
με πληροφορίες για την επιλογή
σταδιοδρομίας για αποφοίτους του γενικού
δευτεροβάθμιου σχολείου ακαδημαϊκής
κατεύθυνσης και των τεχνικών
δευτεροβάθμιων σχολείων
- Περιοδικό
Επιλογής Σταδιοδρομίας (uni - Berufswahlmagazin):
Εκδίδεται 7 φορές το χρόνο από το
Ομοσπονδιακό Ίδρυμα Απασχόλησης (ΒΑ) και
περιέχει πληροφορίες για την αγορά
εργασίας και τις προοπτικές
σταδιοδρομίας για αποφοίτους ανώτατης
εκπαίδευσης.
- Blatter
zur Berufskunde: Πρόκειται για μια σειρά
φυλλαδίων που αφορούν τις ευκαιρίες
κατάρτισης για ορισμένα επαγγέλματα.
- Επαγγελματικός
Προσανατολισμός στην Ομοσπονδιακή
Δημοκρατία της Γερμανίας (Berufsberatung in der
Bundesrepublik Deutschland): Εκδίδεται από το
Ομοσπονδιακό Ίδρυμα Απασχόλησης.
- Συμβουλές
Τοποθέτησης και Απασχόλησης (Arbeitsvemittlung/
Arbeitsberatung): Περιέχει πληροφορίες για
υπηρεσίες και δραστηριότητες για άτομα
που ζητούν εργασία.
- Εισαγωγή
στο σύστημα εκπαίδευσης και
επαγγελματικής κατάρτισης (Einfuhrung in das
Bildungswesen)
ΠΗΓΕΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ
Πληροφορίες
για την εκπαίδευση, την κατάρτιση και την
απασχόληση στην Μεγάλη Βρετανία μπορεί να
πάρει κανείς από την Υπηρεσία
Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Careers Europe), η
οποία δημιουργήθηκε σαν συνεταιρισμός
μεταξύ του Υπουργείου Εργασίας και των
υπηρεσιών προσανατολισμού των τοπικών
εκπαιδευτικών αρχών. Παρέχει υπηρεσίες
γενικών πληροφοριών για Ευρωπαϊκά
επαγγέλματα, προσφέροντας μια βάση
δεδομένων σε δισκέτα, έντυπες πληροφορίες,
ένα τακτικό ενημερωτικό φυλλάδιο καθώς και
υπηρεσία αναζήτησης και έρευνας. Τηλέφωνο:
0044 274-757521, φαξ: 0044 274- 742332
Επίσης,
άλλες πηγές πληροφοριών είναι:
- Συμβουλευτικό
Κέντρο για την Εκπαίδευση (ACE - Advisory Centre for
Education). Παρέχει συμβουλές σχετικά με τη
δημόσια εκπαίδευση, διατηρεί υπηρεσία
πληροφοριών από το τηλέφωνο και εκδίδει
οδηγούς και φυλλάδια για γονείς, μαθητές,
δασκάλους και το προσωπικό της
εκπαιδευτικής υπηρεσίας. Τηλέφωνο: 0044 71354-8321,
φαξ: 0044 71354-9069
- Ένωση
Υπηρεσιών Βάσεων
Δεδομένων στην
Εκπαίδευση και
Κατάρτιση
(ADSET - Association of Databank Services in Education and Training). Είναι
η υπηρεσία της Μεγάλης Βρετανίας που έχει
συνδεθεί με το δίκτυο EYDAT των Ευρωπαϊκών
βάσεων δεδομένων και παρέχει πληροφορίες
στον τομέα της επαγγελματικής κατάρτισης.
Τηλέφωνο: 0044 865-727424.
- Βρετανικό
Συμβούλιο - Λονδίνο (British Council - London).
Διατηρεί υπηρεσία πληροφοριών για τους
αλλοδαπούς και εκδίδει ενημερωτικά
φυλλάδια. Τηλέφωνο: 0044 71405-4017, φαξ: 0044
71404-5038.
- Κέντρο
Πληροφοριών για τη Σταδιοδρομία και τα
Επαγγέλματα (COIC - Careers and Occupational Information Centre).
Παράγει και διανέμει πληροφορίες
σχετικές με την εργασία και ένα ευρύ
φάσμα επαγγελμάτων, κατάλληλα τόσο για
ενήλικες όσο και για νέους. Τηλέφωνο: 0044 742-594554,
φαξ: 0044 742-752032.
- Σύστημα
Προσανατολισμού Εκπαίδευσης και
Κατάρτισης Gateway. Παρέχει μέσω
ηλεκτρονικών υπολογιστών πληροφορίες
για ευκαιρίες εκπαίδευσης και κατάρτισης,
σε τοπικό και εθνικό επίπεδο,
επαγγελματικό προσανατολισμό, παροχή
εκπαίδευσης και κατάρτισης καθώς και
πληροφορίες για τα επαγγέλματα. Τηλέφωνο:
0044 41422-1070, φαξ: 0044 41422-2006.
- Μονάδα
Πληροφοριών και Συμβουλών - Υπουργείο
Εργασίας (Information and Advice Services Unit - Department of
Employment).
- Βάση
Δεδομένων NCVQ (NCVQ Database). Παρέχει
πληροφόρηση για όλους τους Εθνικούς
Επαγγελματικούς Τίτλους (National Vocational
Qualifications) καθώς και για τους οργανισμούς
που δίνουν αυτούς τους τίτλους. Τηλέφωνο:
0044 71387-9898, φαξ: 0044 71387-0978.
- Εθνική
Αντιπροσωπεία Νεότητας - Αγγλία (Τhe National
Youth Agency - England). Πρόκειται για έναν
οργανισμό που χρηματοδοτείται από την
Κυβέρνηση και παρέχει πληροφορίες και
υποστήριξη σε αυτούς που ενδιαφέρονται
για την ανεπίσημη και κοινωνική παιδεία
των νέων, κυρίως μέσω της υπηρεσίας
νεότητας. Οι υπηρεσίες της περιλαμβάνουν
εκδόσεις, οργανωτική και διοικητική
ανάπτυξη, έγκριση της κατάρτισης,
συμβουλές και υποστήριξη κατά τη
διάρκεια της κατάρτισης καθώς και μια
υπηρεσία πληροφοριών και βιβλιοθήκη.
Παρόμοιες υπηρεσίες προσφέρονται στην
Ουαλία από την Ουαλική Αντιπροσωπεία
Νεότητας, στη Σκωτία από το Συμβούλιο
Εκπαίδευσης Σκωτικής Κοινότητας και στη
Βόρεια Ιρλανδία από το Συμβούλιο Νέων της
Βόρειας Ιρλανδίας.
- Σημεία
Πρόσβασης για την Κατάρτιση (TAPs - Training Access
Points). Πρόκειται για βάση δεδομένων για
ευκαιρίες επαγγελματικής κατάρτισης σε
τοπικό επίπεδο. Περισσότερες πληροφορίες
μπορεί να πάρει κανείς από την Κεντρική
Υποστήριξη για Εθνική Πληροφόρηση
Κατάρτισης (NTICS - National Training Information Central Support).
- Κέντρο
Έρευνας και Συμβουλευτικής Επαγγελμάτων
(CRAC - Careers Research and Advisory Centre). Τηλέφωνο: 0044 223-460277,
φαξ: 0044 223-311708.
Οδηγοί
και Εκδόσεις
- Οδηγοί
Επιβίωσης (Τhe Survivors' Guide): έκδοση από Channel 4
Television. Μπορεί να παραγγελθεί από Survivors' Guide,
PO Box 4000, London W3 6XJ.
- Ο
νέος Σκωτσέζος - Το βιβλίο (Young Scot - The Book):
μπορεί να παραγγελθεί από το Συμβούλιο
Εκπαίδευσης Σκωτικής Κοινότητας (SCEC -
Scottish Community Education Council)
- Οδηγός
των Νέων για τη Βόρεια Ιρλανδία (Young Person's
Guide to Northern Ireland):
- Οδηγός
για Απόφοιτους (School-Leaver's Handbook): εκδίδεται
από όλες τις τοπικές εκπαιδευτικές αρχές
και περιλαμβάνει πληροφορίες για την
εκπαίδευση, την κατάρτιση, την απασχόληση,
την κοινωνική ασφάλιση, τη στέγαση και
άλλα. Επίσης, περιγράφει τις πιο
σημαντικές παροχές και δίνει πληροφορίες
και τις διευθύνσεις σημαντικών ιδρυμάτων.
- Επαγγέλματα
'94 (Occupations '94): εκδίδεται από το Careers and
Occupational Information Centre - COIC και περιλαμβάνει
περιγραφές όλων των επαγγελμάτων καθώς
και τις αντίστοιχες προϋποθέσεις
κατάρτισης.
- Σκιαγράφηση
επαγγελματικών θέσεων (Job Outlines): εκδίδεται
από το COIC και χρησιμοποιείται ειδικά από
ιδρύματα επαγγελματικού προσανατολισμού.
- Εθνική
Κατάρτιση Υψηλής Τεχνολογίας (High Technology
National Training): εκδίδεται από το COIC και
παρέχει πληροφορίες για προγράμματα που
στηρίζονται από το Τμήμα Απασχόλησης,
κυρίως σε μεταπτυχιακό επίπεδο, στους
πλέον ανεπτυγμένους τομείς της
τελευταίας τεχνολογίας.
- Η
Επιλογή σου στα 15+ (Your Choice at 15+): εκδίδεται
από το Κέντρο Έρευνας και Συμβουλευτικής
Επαγγελμάτων (Careers Research and Advisory Centre) και
περιέχει πληροφορίες για εκπαιδευτικές
επιλογές και τις προϋποθέσεις για τις
επαγγελματικές κατευθύνσεις που μπορούν
να διαλέξουν οι νέοι στην ηλικία των 15
ετών.
- Ο
Οδηγός UCAS (The UCAS Handbook: εκδίδεται από το UCAS
και είναι ο οδηγός του κοινού συστήματος
υποβολής αιτήσεων για είσοδο στο
πανεπιστήμιο και το κολέγιο.
- Οδηγός
Εισαγωγής στα Σκωτικά Πανεπιστήμια (Scottish
Universities Guide): εκδίδεται από το Σκωτικό
Συμβούλιο Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια)
Scottish Universities Council on Entrance.
- Κατάλογος
Προγραμμάτων για τα Ιδρύματα
Συνεχιζόμενης Κατάρτισης στην Ουαλία (Directory
of Courses in Further Education Εstablishments in Wales):
εκδίδεται από την Ουαλική Συλλογική
Επιτροπή Εκπαίδευσης (Welsh Joint Education Committee).
ΠΗΓΕΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Πληροφορίες
για την εκπαίδευση, την κατάρτιση και την
απασχόληση μπορεί να πάρει κανείς από:
- Υπουργείο
Παιδείας και Θρησκευμάτων. Τηλέφωνα: 0030
1-3230461, φαξ: 0030 1-3230469.
- Υπουργείο
Υγείας και Πρόνοιας. Τηλέφωνο: 0030 1-5231109
- Γενική
Γραμματεία Ισότητας. Τηλέφωνο: 0030 1-3218044,
3215622,3211234, φαξ: 0030 1-3246900,
3230473
- Γενική
Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης (ΓΓΛΕ).
Τηλέφωνο: 0030 1-2532312
- Οργανισμός
Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ):
Πρόκειται για μια ανεξάρτητο οργανισμό
υπαγόμενος στο Υπουργείο Εργασίας, ο
οποίος είναι υπεύθυνος για τον
επαγγελματικό προσανατολισμό, την
επαγγελματική κατάρτιση και την
απασχόληση του εργατικού δυναμικού.
Τηλέφωνο: 0030 1-9942810 εσωτ. 421 ή 429, φαξ: 0030
1-9937301.
Τέλος,
παρέχει υπηρεσίες πληροφόρησης μέσω τριών
Κέντρων Επαγγελματικού Προσανατολισμού, τα
οποία είναι:
- ΝΟΜΟΣ
ΑΤΤΙΚΗΣ
Πρότυπο Κέντρο Επαγγελματικού
Προσανατολισμού και Απασχόλησης Νέων
Πειραιώς 52, Αθήνα - 104 36
- Τμήμα
πληροφόρησης: τηλ.
5247479
- Τμήμα
Επαγγελματικού Προσανατολισμού και
Απασχόλησης Νέων τηλ.
5247462
- ΝΟΜΟΣ
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Ηρακλείου
Πλατεία Αγ. Αικατερίνης, Ηράκλειο - 711 10
- Προϊστάμενος:
τηλ. 081 281639
- ΝΟΜΟΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Θεσσαλονίκης
Δωδεκανήσου 10Α, Θεσσαλονίκη - 541 10
- Προϊστάμενος:
τηλ. 031 537027
- Οργανισμός
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και
Κατάρτισης (ΟΕΕΚ). Τηλέφωνο: 0030 1-9733828, φαξ:
0030 1-9250136
- Διαπανεπιστημιακό
Κέντρο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών
Αλλοδαπής (ΔΙΚΑΤΣΑ). Τηλέφωνο: 0030 1-9237853
- Ελληνικό
Κέντρο Παραγωγικότητας (ΕΛΚΕΠΑ):
Πρόκειται για ένα αυτόνομο-επιχορηγούμενο
από το κράτος ίδρυμα που ασχολείται με
την έρευνα και την επιμόρφωση σε
βιομηχανικά θέματα. Τηλέφωνο: 0030 1-3600411, 419/
0030 1-8069902, 909
- Ελληνικός
Οργανισμός Μικρομεσαίων Μεταποιητικών
Επιχειρήσεων και Χειροτεχνίας (ΕΟΜΜΕΧ ).
Τηλέφωνο: 0030 1-7702636, φαξ: 0030 1-7715025/77786
- Ελληνική
Εταιρεία Συμβουλευτικής και
Προσανατολισμού (ΕΛΕΣΥΠ): Πρόκειται για
τον επαγγελματικό σύλλογο των συμβούλων
επαγγελματικού προσανατολισμού.
Τηλέφωνο: 0030 1-8828095
Οδηγοί
και εκδόσεις
Εκπαιδευτικοί
και επαγγελματικοί οδηγοί:
- "Οδηγός
σπουδών μετά το Γυμνάσιο"
(Σύνταξη και έκδοση του Παιδαγωγικού
Ινστιτούτου)
- "Οδηγός
σπουδών μετά το Λύκειο"
(Σύνταξη και έκδοση του Παιδαγωγικού
Ινστιτούτου)
- "Δρόμοι
μετά το Λύκειο"
(Σύνταξη και έκδοση του Παιδαγωγικού
Ινστιτούτου)
- "Οδηγός
Επαγγελμάτων"
(Σύνταξη και έκδοση του Υπουργείου
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και
του Υπουργείου Εργασίας -ΟΑΕΔ)
- "Οδηγός
Επαγγελμάτων κατά Ειδικότητα" (Τεύχη 1,
2 και 3)
(Σύνταξη και έκδοση από το Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ)
Οι
οδηγοί αυτοί συμπεριλαμβάνουν τις
διευθύνσεις όλων των εκπαιδευτικών
ιδρυμάτων στην Ελλάδα. Κάθε έκδοση περιέχει
εκπαιδευτική και επαγγελματική
πληροφόρηση ή και τα δύο. Είναι χρήσιμοι για
τους μαθητές, ειδικά για τους μαθητές
Γυμνασίου και Λυκείου.
Σωματεία
- Σύλλογοι - Ομοσπονδίες
(Επαγγελμάτων που περιλαμβάνονται στον
Οδηγό)
- Πανελλήνια
Ομοσπονδία Εγκαταστατών Ηλεκτρολόγων (ΠΟΣΕΗ)
-
3211630
- Πανελλήνια
Ομοσπονδία Φωτογράφων -
3610345
(EΦΕΔΗΦ - Ενωση Φωτογράφων
- 6411457-6436979)
- Πανελλήνια
Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών
Αυτοκινήτων Μηχανημάτων -
5138913
- Γενική
Συνομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων
Ελλάδας -
7779398
- Ιατρικός
Σύλλογος -
3616404
- Σώμα
Ορκωτών Εκτιμητών -
3229062
- Σώμα
Ορκωτών Ελεγκτών -
8628659
- Ελληνική
Εταιρεία Επιστημόνων Ηλεκτρονικών
Υπολογιστών και Πληροφορικής -
3645274
- Πανελλήνια
Ομοσπονδία Βιοτεχνών Αργυροχόων-Κοσμηματοπωλών
-Ωρολογοπωλών -
3240731
,
3229047
- Ομοσπονδία
Αρτοποιών Ελλάδος -
3840401
,
3840530
- Ινστιτούτο
Παραγωγής (ΕΕΔΕ) -
2112000
(Διασφάλιση Ποιότητας,
Διευθύντρια Παραγωγής)
- Πανελλήνια
Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων
Κατεργασίας Ξύλου
3210745
- Επιπλοποιοί-επιπλοξυλουργοί(Κορνιζοποιοί)
-
3463175
- Ινστιτούτο
Ανάπτυξης Γυναικών Μanager (ΕΕΔΕ) -
2112000
(Marketing)
- Women
International Shipping and Trading Association -
4112161
- Σύλλογος
Μαγείρων -
8218690
- Οικονομικό
Επιμελητήριο (Σύμβουλος επενδύσεων) -
9523330
- Τεχνικοί
Μηχανών Γραφείου - Δεν υπάρχει σύλλογος
- Σωματείο
Λιθογράφων και Τυπογράφων -
5223756
- Υαλουργός
- Δεν υπάρχει σύλλογος
- Ομοσπονδία
Υδραυλικών -
3420258
στην κορυφή της
σελίδας
Πίσω
στο έρευνες - εκθέσεις